Tomb per Collserola (Barcelonès)

April 4, 2021
January 2021

near Zona Universitaria, Catalunya (España)

(Quan anem a caminar, ens podem aturar per observar plantes, flors, arbres o qualsevol ésser de la natura que ens crida l'atenció, també ho podem fer per prendre alguna cosa en algun poble que trobem pel camí, com també aprofitar per fer un tomb i conèixer els racons d'aquest poble. Fins i tot, agafem alguns camins que no semblen que siguin els que tocaria agafar si per algun motiu ens motiva fer-ho. Dit això, si alguna persona segueix el nostre camí, que ho tingui en compte, i més si veu que el track fa moviments estranys. Vinga, a seguir fent camí!)

Avui és un d'aquells dies que ens animem a fer camí per Collserola, on està ple de camins per descobrir i fer. I avui comencem al parc de Cervantes, conegut per la seva extensa col·lecció de roses, malgrat que a l'època de l'any en la qual estem no ens permet gaudir de tota la seva esplendor i immensitat. Un indret recomanable.

Un cop deixem el parc de Cervantes ens enfilem per alguns carrerons d'aquella Esplugues de Llobregat desconeguda, i és com si ens trobéssim enmig d'un poble amagat a la falda de Collserola. I des d'aquí ja podem començar a enfilar-nos més amunt, posant rumb cap a l'antiga ermita de Sant Pere Màrtir, un dels punts clàssics de pelegrinatge de Collserola, i anar gaudint de les vistes de la ciutat als nostres peus, fins que arribem a l'ermita, i ja podem tenir una panoràmica de 360 graus de tot allò que ens envolta.

Des de l'antiga ermita de Sant Pere Màrtir seguim fent camí, aquest cop posant rumb cap al Tibidabo, i passant per altres punts clàssics de pelegrinatge com el Turó d'en Corts, la Casa Buenos Aires de Vallvidrera o la mítica Torre de Collserola, aquella que es veu des de tot arreu, i que ara es fa immensa quan som als seus peus.

Des del Tibidabo ja anem baixant cap a la ciutat, passant abans per la font de Can Borni, i nosaltres decidim anar baixant per la part del barri de Penitents que queda per damunt de la ronda de Dalt, fins a decidir posar el punt final als renovats Jardins de Menéndez Pelayo del barri de la Salut.