Tenerife. Volcan Fasnia. Ruta n. 20 del parc del Teide.

Photo ofTenerife. Volcan Fasnia. Ruta n. 20 del parc del Teide. Photo ofTenerife. Volcan Fasnia. Ruta n. 20 del parc del Teide. Photo ofTenerife. Volcan Fasnia. Ruta n. 20 del parc del Teide.

March 8, 2022
March 2022

near Montijos, Canarias (España)

Català i Castellà:

Al mapa i document informatiu del "parque Nacional del Teide" el recorregut número 20 diu que té una longitud de 5,1 km. No obstant el recorregut és de poc més de 8 km. ( Encara que ja saben que Wikiloc compte sempre una mica per sobre. Però tant ?)
Els primers 6 km entretinguts i macos. Els 2.5 restants, per una pista solejada i avorrida. M'han sobrat.
Hem iniciat la ruta en sentit contrari a les agulles del rellotge. No he vist clar fer-ho al contrari. ( el camí que s'inicia en sentit contrari, no es per on hem tornat. I no entenc quin recorregut fa. Durant el trajecte, no hem vist alternatives per reduir la ultima part avorrida i tothom ha fet el mateix recorregut que nosaltres tornant per la pista i final per carretera)
La primera part i fins al peu del volcà Fasnia es un recorregut entretingut, perquè el paisatge es molt especial.
Els colors van apareixent a mida que caminem, barrejats i amb forts contrasts.
El terra pot ser ara groc, més tard vermellós, o negre, marró clar o fosc. La vegetació de matolls que mai superen els 2 m també ens mostren diverses tonalitats de verd fins al gris. Sense oblidar els diversos tons dels petits o vells volcans que ens envolten.
Després d'un lleuger descens, descobrim els dos blaus del cel i del mar. Dos blaus sempre admirats. La foscor del blau del mar i la claror del cel units allí lluny en una línia circular horitzontal. En aquest cas interrompuda per les muntanyes de Gran Canària.
I ja sorpresos de tant paisatge no més faltava el negre del volcà Fasnia. Contrastat amb el blau del cel i blanc del núvols llunyans.
Tot això, espectacular, curiós, distret, fascinant, bonic, especial. A la primera part. Més enllà dels 6km.
A partir d'aquí, i estrictament els últims 2.5 km, jo ho he trobat un verdader avorriment: Una pista, en lleugera pendent, ni una ombra, el paisatge ja es totalment monòton.per acabar de fer el final encara pitjor, els últims 400 m s'han de fer per carretera.
Que hagués passat si ho haguéssim fer en l'altre sentit?
No ho sé però haguéssim tingut el mar sempre a la nostre esquena.
Llàstima!, Haguéssim dit que era una ruta fantàstica!!! Aquest final de pista per cotxes ho trenca tot.

La descripció de dificultat i condicions és absolutament subjectiva i cada persona ha de valorar segons les seves condicions i capacitats a la muntanya. Deuria també informar-se de les condicions climatològiques del dia. No sóc cap guia ni experts. Simplement intento exponent les meves sensacions durant el recorregut per si a algú el pot orientar únicament.

CASTELLÀ:

En el mapa y documento informativo del "Parque Nacional del Teide" el recorrido número 20 dice tener una longitud de 5,1 km. Sin embargo el recorrido es de poco más de 8 km. ( Aunque ya saben que Wikiloc cuenta siempre un poco por encima. Pero tanto ?)
Los primeros 6 km entretenidos y guapos. Los 2.5 restantes, por una pista soleada y aburrida. Me han sobrado.
Hemos iniciado la ruta en sentido opuesto a las agujas del reloj. No he visto claro hacerlo al contrario. ( el camino que se inicia en sentido contrario, no es por dónde hemos vuelto. Y no entiendo qué recorrido hace. Durante el trayecto, no hemos visto alternativas para reducir la ultima parte aburrida y todo el mundo ha hecho el mismo recorrido que nosotros volviendo por la pista y final por carretera)
La primera parte y hasta el pie del volcán Fasnia es un recorrido entretenido, porque el paisaje es muy especial.
Los colores van apareciendo a medida que caminemos, mezclados y con fuertes contrastes.
El suelo puede ser ahora amarillo, más tarde rojizo, o negro, marrón claro u oscuro. La vegetación de matorrales que nunca superan los 2 m nos muestran también varias tonalidades de verde hasta el gris. Sin olvidar los distintos tonos de los pequeños o viejos volcanes que nos rodean.
Después de un ligero descenso, descubrimos los dos moratones del cielo y del mar. Dos moratones siempre admirados. La oscuridad del azul del mar y la claridad del cielo unidos allí lejos en una línea circular horizontal. En este caso interrumpida por las montañas de Gran Canaria.
Y ya sorprendidos de tanto paisaje no faltaba más el negro del volcán Fasnia. Contrastado con el azul del cielo y blanco de las nubes lejanas.
Todo esto, espectacular, curioso, distraído, fascinante, bonito, especial. En la primera parte. Más allá de los 6km.
A partir de aquí, y estrictamente en los últimos 2.5 km, yo lo he encontrado un verdadero aburrimiento: Una pista, en ligera pendiente, ni una sombra, el paisaje ya es totalmente monótono.para acabar de hacer el final aún peor, los últimos 400 m deben hacerse por carretera.
¿Qué hubiera pasado si lo hubiéramos hecho en el otro sentido?
No lo sé pero hubiéramos tenido el mar siempre a nuestra espalda.
¡Lástima!, ¡¡Hubiéramos dicho que era una ruta fantástica!!! Este final de pista por coches lo rompe todo.

La descripción de dificultad y condiciones es absolutamente subjetiva y cada persona debe valorar según sus condiciones y capacidades en la montaña. Debería también informarse de las condiciones climatológicas del día. No soy ninguna guía ni expertos. Simplemente intento exponer mis sensaciones durante el recorrido por si a alguien le puede orientar únicamente.