Teix i tossal d’Engrilló 💯 cims

40 minutes
January 13, 2019
January 2019

•   3.3 1 review

near Paüls, Catalunya (España)

El Teix d'Engrilló (Taxus baccata) és un arbre que es troba a la muntanya del Tossal d'Engrilló (Prat de Comte, la Terra Alta), al qual se li adjudiquen més de mil anys d'edat
El Teix d'Engrilló (Taxus baccata) és un arbre que es troba a la muntanya del Tossal d'Engrilló (Prat de Comte, la Terra Alta),al qual se li adjudiquen més de mil anys d'edad.
Es mostra vigorós i poderós. És un arbre que, tot i la seua edat, presenta un estat vital de teix jove: cepat, robust, carregat de rebrots a la soca i amb una impressionant brotada que engloba tota la capçada. En un forat d'una branca trencada hi feia el cau una geneta. Fou declarat Arbre Monumental l'any 2000.

Perímetre del tronc a 1,30 m: 4,83 m.
Perímetre de la base del tronc: 6,81 m.
Alçada: 10,47 m.
Amplada de la capçada: 10,76 m.
Altitud sobre el nivell del mar: 1.053 m.

Accés:
Es troba al Parc Natural dels Ports.Des del municipi de Prat de Comte, cal agafar la carretera N-230, que duu a Tortosa. Recorreguts uns 2 quilòmetres, és necessari girar cap a un camí asfaltat a la dreta, on hi ha una indicació que prohibeix fer foc. Travessem un pont d'obra amb baranes metàl·liques i anem ascendint muntanya amunt. Poc després el camí es torna una pista forestal. Hi continuem uns 10 km, amb força pendent i revolts fins a arribar al pla de la Refoia, on hi ha el Mas de la Refoia. Des d'aquest pla, agafem una pista a mà dreta i la seguim uns 5 km. Llavors, dirigint-nos cap al Tossal d'Engrilló i, desviant-nos lleugerament de la pista, trobarem el teix.

Desde el pla de la Refoia,O bassa del coll roig,agafem la pista de mà dreta i seguim fins trobar la fita que porta al Teix. Després només cal seguir pujant més fort l'últim tram fins assolir el punt més alt del Montsagre, el Tossal d'Engrilló (1.072 m.). Al cim hi ha una caseta de vigilància dels bombers, així com un vèrtex geodèsic que indica la importància geogràfica d'aquest punt. La vista des del cim és fenomenal, sobretot cap al nord. Tenim davant nostre un precipici impressionant, la llarga línia de cinglera del Montsagre. Al davant la gran plana de la Terra Alta i la continuació cap a terres teroleses.

PictographTree Altitude 3,257 ft

Teix d’ Engrilló

PictographMonument Altitude 3,465 ft

PictographTree Altitude 3,163 ft

• Photo of jrubio
    jrubio Aug 22, 2019

Fitxa correcte, bonica excursió.