Photo ofTARRAGONÈS Platja Llarga-Bosc de la Marquesa-Platges de l'Arboçar i Cala Becs-Clot de l'Ou-Torre de la Móra-Mas d'en Grimau Photo ofTARRAGONÈS Platja Llarga-Bosc de la Marquesa-Platges de l'Arboçar i Cala Becs-Clot de l'Ou-Torre de la Móra-Mas d'en Grimau Photo ofTARRAGONÈS Platja Llarga-Bosc de la Marquesa-Platges de l'Arboçar i Cala Becs-Clot de l'Ou-Torre de la Móra-Mas d'en Grimau

March 23, 2020
May 2018

•   3.7 1 review

near Monnars, Catalunya (España)

Una bonica circular per fer en família que agradarà a petits i a grans.
Hem deixat el cotxe al Club de Tenis Tarragona. Comencem a caminar per la sorra de la Platja Llarga...Mirall d'Estiu, per si voleu un bon arròs a la tornada, rest. M-15...i Club de Vela. Després ja venen els bungalows del camping. Arribem al final de la platja i entrem a una zona de protecció, El Bosc de la Marquesa.
El Bosc de la Marquesa és una donació de la Marquesa de Mas Rabassa a la Ciutat de Tarragona, amb la condició que es mantigui el bosc per gaudi dels ciutadans. Mas Rabassa està ben a prop traspassada la N-340, i la seva família va vindre del País Valencià ja fa molts anys.
Entrem al Bosc de la Marquesa i deixem el GR per anar per la vora del mar i del rocam. Passem per la Punta de la Creueta, que va ser una pedrera romana. Encara podem veure pedres tallades a punt de ser portades a la ciutat de Tarragona per la construcció d'edificis i monuments.
Entrem dintre del bosc par caminar pel GR...un bosc de pins castigat per la brisa del mar...càdec...lentiscles...tot barrejat amb la sorra que tenim a terra.
Passem pel costat d'un penyassegat amb unes vistes impressionants a la Platja de l'Arboçar (o de Waikiki). Trobem un cartell senyalant l'entrada al PEIN (zona natural protegida). Aquí deixem a la nostra esquerra el camí de tornada (que ve del Mas de'n Grimau) i nosaltres seguim recte caminant pel GR-92. trobem un bonic "Savinar Meditaerrani". Podem acostar-nos a les roques i podem veure a tocar de l'aigua el recentment descobert "Moll romà" ón embarcaven les pedres extretes de la cantera del Mèdol. també, des d'aquí estant podem veure les dues parts de la platja de Cala Becs o de Roca Plana (dita així per que uns roca plana és la que separa les dues parts de la platja). El Gr baixa una mica i s'acosta a l'entrada de la platja. Nosaltres seguim pel GR.
Al final de Cala Becs i uns 100 metres a l'interior, trobem una gran ensolsida (depessió) del terreny de forma rodona i d'uns 50 metres de diàmetre. Estem al Clot de l'Oli. Es diu que si podria ser degut a l'impacte d'un meteorit.
Seguim pel GR. El tornem a deixar per acodtar-nos altre cop a les roques i veiem per tot aquest sortint de roca unes antigues trinxeres (COES? guerra civil? més antigues?...). Les resseguim una bona estona i retornem al GR dintre del bosc. El Gr ens porta fins vora les roques i caminant per un penyassegat ens porta a La Torre de la Mora.
La construcció de la Torre de la Mora és circular, de 5,70 m de diàmetre extern. La porta d'accés es troba al nord, sobre el talús, i és de llinda. Està protegida per un matacà existent en la part superior de la torre. Actualment s'hi puja per una escala d'obra en la part exterior de la torre que és d'època moderna. A l'alçada del primer pis hi ha tres troneres quadrades, vigilant el mar pel sud, est i oest. Per l'interior no hi ha accés a la planta baixa, que està reomplerta de terra. Una volta cupuliforme tanca el primer pis en la que hi ha un orifici quadrat de comunicació. A la part alta es conserva un embigat de fusta, sota la terrassa, en molt mal estat.
Història de la Torre de la Mora:
A diferència de la resta de torres de la zona, aquesta està molt ben documentada, ja que mossèn Sanç Capdevila va localitzar i publicar el contracte de construcció que data de l'any 1562 en el qual s'especifiquen les seves característiques tècniques. La determinació de la seva construcció s'havia pres un any abans com a conseqüència dels actes de pirateria dels moros. Per tant, aquesta torre s'ha de situar en el context de les freqüents incursions de pirates moros que assolaren les costes durant els segles XVI i XVII. Destaca sobre les altres torres associades a masos, de cronologia similar, pel fet de ser de grans dimensions i d'estar dotada de troneres per a peces artilleres. L'explicació rau en el fet que és una obra del comú de Tamarit i no d'un particular. (*Tret de Wikipèdia).
Desfem el camí. Ara anirem per l'interior del bosc a buscar el Mas de'n Grimau, on hi destaca una torre circular com l'anterior, de la mateixa època i pel mateix ús. des d'aquí agafem una pista en direcció SE que en uns 120 metres ens porta a un pi monumental, el Pi del Mas de'n Grimau. Tornem al mas i gafem la pista que ens retorna al GR en el punt que abans he indicat. Defem el camí fins el cotxe per tota la platja Llarga. Abans, si fa bon temps, ens podem fer una bona remullada al mar i un bon arròs en algun dels restaurants.
Gaudiu d'aquesta gran excursió !!! ( jo ja ho he fet)

Cala Becs (nudista)

cartell 'Zona Natural protegida'

cartell "Zona Natural protegida"

CLOT DE L'OLI (Meteorit)

Club de Vela

GR-92

GR-92.

INICI - PK TENIS

Mas D'En Grimau (ruïnes)

Mas D'En Grimau

N-340

Pal Indicador, (entrem Bosc de la Marquesa o d'an Mas den Gr...

PictographPark Altitude 93 ft

Pi monumental

Camino

Platja Llarga

Línea de Costa

Platja Roca Plana (nudista)

Platja Waikiki o de l'Arboçar (nudista)

Pont

Puente

Punta de la Creueta (Pedrera romana)

PictographProvisioning Altitude 9 ft

Roca Plana (Moll romà)

Bosque

PictographPark Altitude 89 ft

Savina Monumental (3,5 m alt).

Mas D'En Grimau

trinxeres

Bosque

• jfgispert Jun 30, 2022

Un cop al bosc hi ha poques indicacions. El pas del temps també deu haver canviat alguns camins, però això no es problema del que va publicar la ruta.