Tarragonès; De Renau a Nulles (Camí del Pedrós) passant per l'ermita del Lloret

Photo ofTarragonès; De Renau a Nulles (Camí del Pedrós) passant per l'ermita del Lloret Photo ofTarragonès; De Renau a Nulles (Camí del Pedrós) passant per l'ermita del Lloret Photo ofTarragonès; De Renau a Nulles (Camí del Pedrós) passant per l'ermita del Lloret

February 26, 2016
February 2016

near Renau, Catalunya (España)

Curt recorregut a cavall entre el Tarragonès i l'Alt Camp que permet gaudir del espectacle dels conreus de vinya de Nulles que permeten al seu celler de tenir una alta qualitat en vins i caves mundialment coneguts amb la marca comercial de ADERNATS.

PictographCar park Altitude 533 ft

No cal preocupar-se per aquest tema, a Renau hi ha prou lloc per aparcar sense problemes i encara no hi han arribat les zones blaves, verdes o carbassa.

A la zona hi ha prou senyalització vertical com per no tenir problemes de localització.

PictographIntersection Altitude 529 ft

Cementiri

El millor és que enlloc d'anar per la carretera, s'agafi el camí de l'ermita del Lloret i així estalviar-nos uns bons metres d'asfalt. aquest camí, al final asfaltat, surt a la carretera d'accés al poble per la vora del cementiri.

PictographIntersection Altitude 548 ft

Un cop a la carretera d'accés al poble, hem d'anar cap a l'esquerra i creuar la T-2032.

PictographTree Altitude 553 ft

Pal de senyalització vertical

Just al creuar-la, el camí s'inicia cimentat per uns pocs metres. Un pal de senyalització vora un gran pi, ens indicarà el lloc per on anar.

PictographIntersection Altitude 664 ft
Photo ofEncreuament amb pal vertical de senyalització Photo ofEncreuament amb pal vertical de senyalització Photo ofEncreuament amb pal vertical de senyalització

Encreuament amb pal vertical de senyalització

Encreuament de pistes, la de l'esquerra du al mas de Nincles i el de la dreta al Pedrós, seguim recta en direcció nord-oest

Barraca de pedra seca

Vora un camp conreat de vinya, a la nostra dreta, veurem una gran barraca de pedra seca dissimulada per el terreny i amb la porta d'accés dirigida cap a l'est.

PictographTree Altitude 753 ft

Pi de grans dimensions

Passat el camí d'accés al mas de Tost i en un tram cimentat un gran pi amb algunes arrels al aire vigila molt de a prop qui passa pel camí del Pedrós.

PictographIntersection Altitude 803 ft

Bifurcació

Després de girar cap a la dreta surt per l'esquerra una pista que més tard es distribueix pels camps propers de conreu, nosaltres seguim per la principal i ben aviat farem un gir de 90 graus cap a la esquerra (nord-oest).

PictographPanorama Altitude 789 ft

Panoràmica de Nulles

si mirem cap a la nostra dreta podrem apreciar una extensa panoràmica de les vinyes, del poble de Nulles i de les muntanyes del Tossal Gross i la Voltorera que separen l'Alt Camp de la Conca de Barberà.

Encreuament amb la T-2031

Abans d'arribar a la població de Nulles creuem la carretera de Santes Creus on trobem un pal de senyalització vertical.

Ermita de Renau

Vora Renau, i de camí cap a Peralta, ens trobem amb la ermita del Lloret, senzilla i atractiva amb un lloc al seu darrera preparat per a pícnic. llàstima que sovint a la zona hi ha les males olors d'un rec que deu recollir les aigües fecals de la zona. de la seva banda esquerra surt el camí cap a Peralta, nosaltres seguirem per la dreta on trepitjarem un tram asfaltat i que surt a la carretera d'accés al poble just pel costat del cementiri.

PictographIntersection Altitude 0 ft

Sender de baixada

De la plaça de l'església de Renau hem d'anar a passar pel davant del restaurant i després girarem a la dreta en un lloc on hi ha un pal de senyalització vertical; quan trobem el següent pal, hem de deixar el tram cimentat i seguir per un sender a l'esquerra en franca baixada que ens conduirà a l'ermita del Lloret.

PictographReligious site Altitude 754 ft

Plaça de l'església

A Nulles la plaça de l'església acull aquest edifici i també el de la Casa de la Vila.

PictographFountain Altitude 767 ft

Font

Tan a Renau (cementiri vell) com a Nulles (al carrer de Sant Joan i al passeig de Catalunya) trobarem fonts d'aigua potable per calmar la set de l'estiu.