Talhon (3.145m) des del col de Tentes

Photo ofTalhon (3.145m) des del col de Tentes Photo ofTalhon (3.145m) des del col de Tentes Photo ofTalhon (3.145m) des del col de Tentes

August 6, 2021
August 2021

near Gavarnie, Occitanie (France)

Talhon des de col de Tentes. Itinerari francament accessible per qualsevol persona i molt freqüentat a l'estiu per nens. Amb la retirada de la neu entre el refugi de Serradets i la Brtexa de Roland, el Tallón des del coll de Tentes s'ha convertit en un dels 3000 més fàcils de fer sense perills objectius.
Deixem el cotxe a col de Tentes (2.200m) i comencem caminant per l'antiga carreteta fins al Port de Bujaruelo. Allà comença el camí cap al refugi Serradets, molt freqüentat i marcat. L'únic pas a destacar és a sota el coll de Serradets on s'ha de creuar el riu pel mig d'una cascada.
Un cop al refugi, es puja per un camí força dret que puja per la morrena fins al replà situat al peu de la bretxa. L'últim tram requerix trepitjar neu però amb una traça molt confortable.
Arribats a la bretxa, ens enfilem al peu de la paret O on hi ha instal.lacions de bivac i anem resseguint el peu de la paret pel costat espanyol fins al final on sortim a la falsa bretxa. Flanquegem l'agulla de la falsa bretxa per la dreta (costat francès) i tornem a sortir a la carena.
Seguim la carena fins a trobar l'últim tram de camí que puja pel vessant espanyol fins al cim.
ATENCIÓ: l'itinerari de tornada gravat és només fins al refugi. Per tant haurem d'afegir 5km més a la ruta gravada per arribar al cotxe