Taksim-Tarlabaşı

September 29, 2022
September 2022

near Taksim, İstanbul (Türkiye)

Önceki Parkur: -
Sonraki Parkur: -

Rota Üzerindeki Semtler: Taksim, Bülbül, Bostan, Çukur (Tarlabaşı), Kalyoncu Kulluğu, Sururi Mehmet Efendi, Hüseyin Ağa, Şehit Muhtar, Gümüşsuyu

Bu bir, kültür envanterine kayıtlı şehir içindeki eserleri görmek için yapılan şehiriçi yürüyüş etkinliğidir. Eserlerin büyük çoğunluğu kulturenvanteri.com sitesine kayıtlıdır. Sitede yer alan izler yürüyüş sırasında doğaçlama olarak birleştirilerek rota oluşturulmuştur. Sitede yer almayan bazı eserlerle de karşılaşıldığı olmuş, park vb. yerler de ayrıca işaretlenmiştir...

İki kişi yürünmüştür.

GENEL NOTLAR: Ortaköy tarafından Taksim'e giden otobüslerden birine bindik. Zaten İstanbul Avrupa yakasının en merkezi noktalarından biri olan Taksim meydanına ulaşmak için, Hacıosman-Yenikapı metro hattını ya da birçok farklı otobüs hattını kullanmak mümkündür.

Eskisi kadar olmasa da, hala Tarlabaşı pek tekin değildir. Özellikle Çukur Sokaktaki çeşmeyi görmek için, Çukur Mahallesi'nden geçtiğimizi varsayarsak, bu yürüyüşü tek başına yapmamak daha isabetli olur. Fakat parkurun sonraki bölümleri, yani Sururi Mehmet Efendi Mahallesi son derece sakindir.

Tüm parkur şehir içinden geçmekte, asfalt yolları izlemektedir. Fakat yine de parkuru araçla yapmak pek mümkün değildir. Çünkü özellikle Tarlabaşı'ndaki sokaklar oldukça dardır ve eserlerin önünde park etme imkanı yoktur.

Aslında yürüyüşü Tarlabaşı Bulvarı'na çıkınca bitirmiştik. Fakat yürüyüşe başladığımız noktadan araca binmek istediğimiz için Gümüşsuyu'na kadar yürümeye devam ettik. Bu son bölümde, Tarlabaşı Bulvarı'nı kullanmak yerine, bulvarın hemen paralelindeki İstiklal Caddesi tarafındaki sokakları tercih ettik ve Taksim Meydanı'na ulaştık.

Taksim Meydanı'ndan Hacıosman-Yenikapı metrosunu binilebilir ya da bizim yaptığımız gibi Gümüşsuyu'na inen caddedeki İETT durağından (tam rotanın kapatıldığı yer) Beşiktaş'a otobüslerle (40T veya DT2) geçilebilir.

İyi faaliyetler...

Abdülmecid Çeşmesi

Abdülmecid Han Çeşmesi

Kültür envanterine kayıtlı Hürriyet Hamamı isimli eser bu binanın arkasında kalmıştır. Sadece kubbesini görebildiğim hamam, binaların aralarında kaldığı için fotoğrafını çekemedim. Belki cami tarafından girişi ya da ulaşımı vardı, fakat geride bıraktığımız camiye geri dönüp yer aramak istemedik.

PictographMuseum Altitude 160 ft

Adam Mickiewicz Müzesi

Müzenin ziline basıp ziyaret edilebilir. (Ücretsiz)

II. Mahmut Han Çeşmesi

PictographReligious site Altitude 108 ft
Photo ofAya Kostantin Rum Ortodoks Kilisesi Photo ofAya Kostantin Rum Ortodoks Kilisesi Photo ofAya Kostantin Rum Ortodoks Kilisesi

Aya Kostantin Rum Ortodoks Kilisesi

II. Mahmut Çeşmesi

PictographReligious site Altitude 139 ft

Bu noktaya gelmeden önce, bölgenin en tehlikeli sokağı olan Çukur Sokak'tan geçtik. Kulturenvanteri.com'a göre, Çukur Sokak'ta olduğu belirtilen II. Mahmut Han Çeşmesi'ni, bölgedeki geniş çaplı bir inşaattan dolayı göremedik.

PictographReligious site Altitude 176 ft

Aynalıçeşme Protestan Kilisesi

Kıblelizade Mehmet Çeşmesi

PictographReligious site Altitude 180 ft

Emin Cami

Ve Su kuyusu

PictographReligious site Altitude 221 ft

Aynalıçeşme Alman Protestan Kilisesi

Restorasyonda olduğu için, mevlevihane kapalıydı.

Photo ofKaptan-ı Derya Hacı Hüseyin Paşa Çeşmesi Photo ofKaptan-ı Derya Hacı Hüseyin Paşa Çeşmesi Photo ofKaptan-ı Derya Hacı Hüseyin Paşa Çeşmesi

Kaptan-ı Derya Hacı Hüseyin Paşa Çeşmesi

Abdülbaki Ağa Çeşmesi

Levanten Apartmanları

Fotoğraflar, İmam Adnan Sokak ile Süslü Saksı Sokağı'nın kesiştiği noktadan, tam köşeden çekilmiştir.

PictographReligious site Altitude 215 ft

Vosgeperan Ermeni Katolik Kilisesi

Kilise 16.00'a kadar açık...