Photo ofصیادلر به خانه های آسیاب (بهمراه خانواده) (99.10.19) / Şayyādlar to khanehaye asiyab with family Photo ofصیادلر به خانه های آسیاب (بهمراه خانواده) (99.10.19) / Şayyādlar to khanehaye asiyab with family Photo ofصیادلر به خانه های آسیاب (بهمراه خانواده) (99.10.19) / Şayyādlar to khanehaye asiyab with family

January 8, 2021
January 2021

near Şayyādlar-e Khānbolāghī, Gīlān (Iran)

وقتی پای خانواده در میان باشد آنوقت است که همه چیز متفاوت تر از هر زمان دیگری میشود،حتی پیاده روی و ورزش
شاید رویکرد گروه آخار در نظر بعضی ها کم اهمیت جلوه کند ولی خانواده همیشه اولویت اصلی تک تک ما در زندگیست و علیرغم پیمودن مسیرهای مختلف به صورت مجردی،همیشه حواسمان به مهمترین افراد زندگیمان هست که مبادا از پیاده روی و ورزش و حتی گردش اونها غافل بشیم و خدای نکرده باعث افسوس و حسرتشان
برای همین تا حد امکان و در نظر گرفتن اوضاع آب و هوا سعی میکنیم که برای پیاده روی و گردش با خانواده نیز برنامه ریزی کرده و اجرا کنیم
داشتن خانواده به خودی خود نعمت بزرگیست و صد البته اگه همراه و پایه پیاده روی و ورزش با شما نیز باشند که دیگر واقعا خوشبختید و باید قدر این موهبت الهی رو بدونید
برنامه امروز گروه آخار پیمودن مسیر روستای صیادلر به خانه های آسیاب بود که با همراهی خانواده دوستان عزیز اجرا شد
این مسیر واقعا رویایی و زیباست ، و هر لحظه قدم برداشتن در این مناظر و طبیعت بکر و بینظیر حال آدم رو خوب میکنه و انرژی و امیدواری
خاصی برای ادامه تلاش برای زندگی و مقابله با دغدغه های روزمره به آدم القا میکنه
در ابتدای شروع مسیر از روستای صیادلر در طی یک ونیم کیلومتر پیاده روی چیزی حدود سیصد متر ارتفاع میگیریم و بعد از آن تا روستای خانه های آسیاب تقریبا با شیب مناسبی فرود می آییم
با سه ساعت پیاده روی به روستای شونده چولا میرسیم و دقیقا در فضای هموار و سرسبز دبستان مخروبه حافظ برای استراحت و صرف صبحانه توقف میکنیم
بعد از صبحانه هم تا خانه های آسیاب یک و نیم ساعت پیاده روی کرده و به ماشین ون آقا جاوید عزیز که انتظارمان را میکشد ، میرسیم
مناظر سحرانگیز طبیعت کمی باعث کندی حرکت میشود و ناخودآگاه مجبور به کندروی و حتی توقف برای عکاسی و تماشای زیباییهای جنگل میشوید
پیشنهاد میکنم اگه خواستین با خانواده برنامه‌ریزی کنید حتما یکبار این مسیر رو بپیمایید و امتحان کنید
در انتهای مطلب جا داره که دوباره از خانم ها و بچه های گروه آخار تشکر ویژه بجا بیاوریم که با همراهی و همدلیشان یک روز فوق العاده خاطره انگیز رو برایمان رقم زدند و باعث تزریق انرژی مضاعفی برای گروه آخار شدند
به امید تکرار و تداوم این روزهای خوش و خاطره انگیز

When it comes to family, then everything is different than ever, even walking and exercising
The approach of the Axar group may seem insignificant to some, but the family is always the main priority of each of us in life, and despite going through different paths alone, we always pay attention to the most important people in our lives, so that they do not neglect their walks, sports and even walks. Let us be and God forbid cause them regret
Therefore, as much as possible and taking into account the weather conditions, we try to plan and implement walks and walks with the family.
Having a family in itself is a great blessing, and of course, if they are with you and the basis of walking and sports, you are really happy and you should know the value of this divine gift.
Today's program of Axar group was walk the path of Sayadlar village to the mill houses, which was performed with the family of dear friends.
This path is really dreamy and beautiful, and every moment of walking in these landscapes and pristine and unique nature makes you feel good and has energy and hope.
It inspires a person to continue trying to live and deal with daily worries
At the beginning of the route, from the village of Sayadlar, during a walk and a half, we reach a height of about three hundred meters, and after that, we descend to the village of the mill houses with a suitable slope.
With a three-hour walk we reach the village of Shundeh Chola and stop right in the flat and green space of the ruined Hafez primary school to rest and have breakfast.
After breakfast, we will walk to the mill houses for an hour and a half and reach the car of dear Mr. Javid, who is waiting for us.
The enchanting scenery of nature slows down a bit and you subconsciously have to slow down and even stop to photograph and watch the beauties of the forest.
I suggest that if you want to plan with your family, be sure to walk this path once and try
At the end of the article, we would like to express our special thanks again to the women and children of Axar group, who, together with their sympathy, made a very memorable day for us and caused an injection of extra energy for Axar group.
Hoping for the repetition and continuation of these pleasant and memorable days

روستای صیادلر

محل شروع برنامه امروز که روستای صیادلر میباشد و دقیقا در بر جاده اردبیل به آستارا و کمی مانده به کشفی قرار گرفته است

گردش به چپ

در این مکان به سمت چپ حرکت میکنیم که البته راه پاکوب جاده مانندی هم وجود دارد

نمای بالا از روستای صیادلر

دکل برقی که به نظر چندین روستای منطقه را به هم ارتباط داده است چون من قبلا در مسیر روستاهای بالادست اینجا از قبیل تاوا کش و خانه های آسیاب و موتالان و دمیر اوغلی کش عین این دکل رو دیده ام و اگه کمی دقت کنید همگی در یک خط الراس قرار گرفته اند

ورود به جنگل

بعد از کمی پیاده روی از روستا در مسیر یک مال رو سرسبز و زیبا وارد جنگل میشویم،فقط ارتفاع بعضی از بوته ها خیلی کمه و شاید باعث پاره شدن کوله و لباسها بشه بهر حال مواظب وسایلتون باشید

طلوع آفتاب

منظره طلوع آفتاب از دریچه درختان جنگلی

دو راهی

دو راهی را به سمت چپ و رو به پایین ادامه میدهیم، البته اگر مسیر مستقیم رو هم بریم در نهایت راهی برای فرود به خانه های آسیاب وجود داره که بدون عبور از شوندا چولا میسر میشود

فکر کنم این قبرستان برای صیادلر هست البته نمیدونم دقیقا چون فاصله زیادی با اونجا داره ، بهر حال فاتحه ای نثار اموات کردیم به مصداق شعر فاتحه ای چو آمدی بر سر خسته ای بخوان

منظره زیبای دالان مانند

دو راهی شونده چولا

این دوراهی رو که بریم سمت چپ میرسیم به تاواکش و برجک باکو واقع در جاده آستارا و نرسیده به کشفی و سمت راست هم میره بطرف شونده چولا

شروع سرازیری تند

شروع سرازیری نسبتا تند که باید موقع فرود حواستون جمع باشه و با احتیاط حرکت کنید چون بعضی جاها تخته سنگ هست که رویش را برگ و خزه پوشونده و بسیار لیز میباشد

منظره زیبا

روستای شونده چولا

اینجا روستای شونده چولا هست که از سمت تاواکش راه ماشین رو تا خود روستا نیست ولی از طرف روستای خانه های آسیاب راه خاکی و مالرویی وجود داره که میشه با ماشین هم در مواقع لزوم ازش تردد نمود

دبستان حافظ

دبستان مشهور حافظ در روستای شونده چولا که سالهاست همینطوری خسته و خراب اینجا جا خوش کرده است جلوی این دبستان فضای هموار و سرسبزی برای استراحت وجود داره که ما هم برای صرف صبحانه اینجا اتراق کردیم

PictographBridge Altitude 112 ft

پل بتنی

از سمت راست و داخل جنگل حرکت میکنیم اگه مسیر مستقیم را ادامه بدهیم در نهایت میرسه به عنبران محله

طبیعت خوش منظره

جاده خاکی سرسبز

جاده خاکی سرسبز که در نهایت با ادامه دادن همین راه به خانه های آسیاب خواهیم رسید

نزدیکی روستا و دور نمای آن

جاده آسفالته ای که از بغل رستوران روحی بعد از ایست بازرسی آستارا به سمت راست پیچیده و با طی ۷ کیلومتر مسافت و بعد از گذر از چند روستا و محله در نهایت به اینجا ختم میشود اسم این روستا خانه های آسیاب هست که علت نامگذاری آن ظاهرا به خاطر وجود آسیاب هایی در این روستا بوده که از دهات مجاور برای آرد کردن گندم و غلات به اینجا مراجعه می کردند

پایان یک روز خوش و خاطره انگیز با دوستان و خانواده بزرگ آخار که با همراهی و همدلی شان باعث رقم خوردن یک برنامه مفرح و لذتبخش برای گروه آخار شدند با آرزوی سلامتی و تندرستی برای همه دوستان گرامی❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

• Photo of Mansur.Foroghifard
    Mansur.Foroghifard Jan 9, 2021

ما شاالله آخار
    همگی خسته نباشید خوش گذشت😍😍😘😘

• Photo of Axar group
    Axar group Jan 9, 2021

درود بر خانواده بزرگ آخار
    سپاس از همه عزیزانی که همراهمان بودند و ما رو در این روز زیبا و بیاد ماندنی همراهی کردند
    ❤❤❤❤❤❤❤

• Photo of Isa hoshyar
    Isa hoshyar Jan 9, 2021

ماشالا گروه آخارا ، همیشه اوجالاردا عزیز خانواده لروزین کنارینده ساغ و سلامت یاشیاسوز
    🌹🌹🌹🌹🌹🍀🍀🍀🍀🍀

زنده باد گروه آخار،همیشه اوجالاردا

• Photo of wilfred.jons
    wilfred.jons Jan 9, 2021

Es increíble , veo tus paisajes y pareciera estar recorriendo mi bella Andalucía ...

• Photo of Toofan.5718

• Photo of Pablo de Gárate
    Pablo de Gárate Jan 13, 2021

Nice trail, Mehdi.
    Greetings to all the great family and friends of the Akhar group

mehdi.tabibvand Jan 13, 2021

Thank you m.r pablo, regards 🙏🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹🌹

• Photo of Rezaebadollhzadeh
    Rezaebadollhzadeh Jan 13, 2021

یک مسیر عالی همراه با خانواده واقعا که یک روز به یاد ماندنی بود

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Jan 20, 2021

I love this sentence from you !

When it comes to family, then everything is different than ever,

mehdi.tabibvand Jan 20, 2021

همیشه خوش باشید

• Photo of farnoosh.forughifard
    farnoosh.forughifard Mar 7, 2021

مسیر زیبا و فوق العاده ای که در کنار دوستان عزیز زیبایهایش دو چندان میشد❤❤❤❤🌲🌲🌲🌲🌲🙏🙏🙏🙏