Sufi yolu 40/2 Mevlana

March 25, 2023
March 2023

near Sarayköy, Konya (Türkiye)

Sufi yolu; İstanbul’dan Konya’ya uzanan, gerek hacıların gerek Mevlevi dervişlerinin takip ettiği bir rotadır. Biz de bu 9 vilayetten geçen 801 km Lik rota’yı aslına sadık kalarak etaplara bölüp zaman zaman farklı etaplarını yürümeye karar verdik. Bu etabımız ise son etap olan sille köyü ile Mevlana türbesi olan 16 km Lik rotayı 2 ye bölerek ilk turu tıp fakültesinde bitirmiştik, bugün ise kalan 8 km Lik kısmı yürüdük. Tabi bu sufi yolunu yürürken geçmişten gelen bazı ritüeller de var biz de elimizden geldiğince bu etik kurallara uymaya çaba gösterdik.
Ulaşım; Alaadin Teksas durağından kalkan 1 numaralı otobüs ile hareket edip tıp fakültesi karşısı Atlantis kültür sanat merkezinden yürüyüşe başladık.
Düşünceler; Ekip olarak ilk gece yürüyüşümüz aynı zamanda ilk şehir içi yürüyüşümüz oldu. Tam olarak bir Treaking olmasa da yolun önemi ve mahiyeti göz önüne alındığında yürümemiz gereken bir rota idi. Ramazan ayı içerisinde gece yürüyüşü olarak güzel bir rota oldu.