Subotička peščara, Zima u peščari

February 26, 2017
February 2017

near Alsósáskalapos, Bács-Kiskun megye (Magyarország)

26.2.2017.
Četiri godišnja doba u Subotičkoj peščari
Zima u peščari
Broj učesnika na startu 85, na cilju 35 (sudeći po potpisima na papiru)

Trasa: Kelebija, državna granica - Krivoblatska šuma - jezero Majdan - Daščanska šuma - Peštanska pruga - Šištak - Makova sedmica - Radanovačka šuma - jezero Tresetište - Palić, Majkin salaš - Palić, centar

Sa mesec dana kašnjenja u odnosu na prvobitan plan startovala je akcija Ćetiri godišnja doba u Subotičkoj peščari. Današnji dan već polako prolećni, no kalendarski smo još u zimi pa je i naziv Zima u peščari mogao da se prošvercuje. Pun bus zainteresovanih za akciju stigao je nešto pre osam sati na Kelebiju, tamo su nas već čekali oni najmlađi, učenici tri subotičke osnovne škole, njih tridesetak koje su Andrea i Vitomir sa uspehom animirali da se priključe današnjem pešačenju.

Kratak pozdravni govor, tek da se ispoštuje forma i duga kolona od 85 učesnika se zaputila Graničarskom ulicom u nedra Subotičke peščare. Do jezera Majdan stigli smo za oko sat vremena, kraći predah, oni koji nisu doručkovali sada su to mogli obaviti. Dalje se išlo poznatom, našom stazom u koju je uloženo mnogo truda i ljubavi ali u koju treba uložiti bar još deset puta toliko kako bi ona uvek ostala spremna da nas primi u zagrljaj.

Prvu priliku za skraćivanje staze nije niko koristio, nastavili smo dalje uz još jednu pauzu do Šištaka. Uspon na naš Materhorn je uvek zabavan, tih 8 metara visinske razlike u razgaženom pesku deluje kao da je tri puta više i teže. Ovde se opraštamo od naših najmlađih učesnika, oni će sa svojim nastavnicima nakon predaha nastaviti do okretnice gde će ih sačekati autobus.

Ostali nisu imali tu privilegiju da duže odmaraju, kad više nije bilo dece morao se ispružiti korak kako bi se uhvatio ritam koji garantuje završetak akcije do 15:30 časova kako je bilo najavljeno. Na okretnici na Makovoj sedmici nas napušta desetak učesnika, njima je takođe dovoljno pređenih 14 km. U Radanovačku šumu, stazicom uz nekadašnje strelište ulazi 37 učesnika. Oni imaju samo još jednu mogućnost za odstupanje na raskrsnici na Radanovcu koju koristi svega njih dvoje. Troje se premišlja ali ipak prihvata izazov da sa nama bude do kraja, još 11 km.

Velikodušni vođa i njegovih 22 minuta odmora kraj jezera na Tresetištu svi sa oduševljenjem prihvataju. Neko se ljulja, neko duva penu od sapuna, neko se sunča, uglavnom svi se nečim zanimaju pa tih velikih 22 minuta proleti mnogo brzo. Na širokom progonu kroz šumu na putu ka Paliću sačekuje nas Strahinja sa banerom Subotička peščara koji je Slavica Rašuo poklonila pre dve nedelje. Zajednički snimak svih učesnika koji su prešli (tada je to već bilo izvesno) celu stazu u "zimskim" uslovima ili bolje rećeno u zimskom terminu.

Nakon 32 km smo u centru Palića, potpis i perforacija kartona kao dokaz da je staza uspešno savladana pa kud koji mili moji. Do neke nove prilike i druženja na stazi u Subotičkoj peščari.

PictographPicnic Altitude 417 ft

Neaktivna pruga ka Horgosu

Railroad

PictographBus stop Altitude 344 ft

Palic, autobusko stajaliste u centru