Subotička peščara, Šetnja zdravlja

September 3, 2016
September 2016

near Földijárás, Bács-Kiskun megye (Magyarország)

03.09.2016.
PK Spartak, Subotica
Šetnja zdravlja
vodič: Zoran Vukmanov
Stručni vodič na terenu: Otto Sekereš, JP Palić-Ludaš
broj učesnika: 28

Uobičajeni subotnji termin za "Šetnju zdravlja" ovaj put ispunili smo laganim (mada u poslednjim kilometrima i nešto bržim) pešačenjem u društvu dvojice poznavalaca Subotičke peščare iz JP Palić-Ludaš. Otto Sekereš i Saša Vujić su nas vodili manje poznatim delovima peščare od kojih su neki i 1. stepenu zaštite pa su po važećim pravilima i zabranjeni za posetu bez odobrenja upravljača.

Pešačenje je započelo na okretnici "trojke" na Makovoj sedmici uz prisustvo 28 učesnika. Pešačili smo markiranom stazom u pravcu lovišta, napuštamo markacije i nastavljamo ka Čobanskom križu, tu Otto započinje priču o čobanima, ovcama i ostalim nama manje poznatim činjenicama.

Nakon priče sledi nastavak pešačenja kroz 1. stepen zaštite, kroz Jasenovu šumu, predeo gotovo nestvaran, kao da nismo u okolini Subotice. Otto nastavlja priču, ovaj put je tema jasen i njegov opstanak u ovom delu peščare a od čijeg opstanka zavisi i opstanak nekoliko životinjskih vrsta.

Iz šume izlazimo kod nekadašnje karaule, sada je to jedan totalno uništen i napušten objekat i nastavljamo preko livada gde imamo prilike da vidimo brojne tragove slepog kučeta, životinjske vrste o kojoj se u JP Palić-Ludaš vodi mnogo računa kako bi populacija bila što veća. Usput smo videli i gnezda modrovrane, ptice koja je do nedavno bila gotovo na minimalnom broju a sada je i njena populacija povećava iz godine u godinu.

Nakon par kilometara na sunčanim livadama svi smo jedva dočekali da ponovo uđemo u šumu i zaklonimo se u hladovinu. Izbijamo na markiranu stazu i njom nastavljamo do okretnice na Velikom Radanovcu gde stižemo u minut do polaska autobusa.

Zahvaljujemo Ottu i Saši na današnjoj akciji.