Subotička peščara, prvoaprilsko pešačenje

Photo ofSubotička peščara, prvoaprilsko pešačenje Photo ofSubotička peščara, prvoaprilsko pešačenje Photo ofSubotička peščara, prvoaprilsko pešačenje

April 1, 2017
April 2017

near Földijárás, Bács-Kiskun megye (Magyarország)

01.04.2017.
Subotička peščara
Prvoaprilsko pešačenje
broj učesnika 184
Trasa: okretnica Makova sedmica - Šištak - staza oko lovišta (gatera) - Bukvać - Makova sedmica, centar
dužina oko 15 km
Stručni vodiči Otto Sekereš i Saša Vujić iz JP Palić Ludaš.
Učesnici: planinari (PK Spartak, Subotica), učenici (OŠ Jovan Mikić, OŠ Ivan Goran Kovačić, OŠ Miloš Crnjanski) i iz srednje Politehničke škole u organizaciji Koncept EEE i projekta Upoznajmo lepote Subotičke peščare, brojni građani Subotice, ljubitelji prirode.

Akcija koja je po svemu trebala biti pomalo drugačija od onih standardnih zakazana je za 1. april, dan šale. Trebala je ovo u stvari biti akcija koja bi promovisala prostor mesne zajednice Makova sedmica koji smo naumili zakupiti za 3. kolo treking lige koje je na programu u maju mesecu kao i da isprobamo kulinarske sposobnosti Branimira Stojkova koji je i bio inicijator da se organizuje jedna pešačka akcija na Makovoj sedmici. Ne retko se želje ne poklope sa mogućnostima, tako je bilo i ovaj put, već dobijeni prostor nam je otkazan kada su zakazani predsednički izbori za nedelju 2. april. Pošto nekih drugih termina nije bilo slobodnih odlučili smo da termin naše akcije ostane 1. april a da se mesto završnog dešavanja, ručka održi kojih stotinjak metara dalje u dvorištu nekadašnjeg kafića. Još samo da vremenske prilike posluže i da se akciji odazove dovoljan broj učesnika.

Sticajem okolnosti neki od planiranih učesnika nisu mogli prihvati moj poziv za učešće ali su se pojavili neki novi, meni nepoznati ali vrlo zainteresovani. Koncept EEE, organizacija koja je okupila grupu srednjoškolaca u projektu "Upoznajmo lepote Subotičke peščare" valjda nije mogla naći bolji termin za upoznavanje lepota od subote 1. aprila. Brzo je postignut dogovor i 50-60 učenika Politehničke škole se uključilo u ovu akciju. Brzo je postignut dogovor i sa predstavnicima JP Palić-Ludaš, našim prijateljima, čuvarima prirode Ottom i Sašom. Preostalo je samo da se iznajmi autobus. Uz malo posredovanje i taj problem je rešen.

Meteorološke prilike su i ovaj put kao i nebrojeno puta pre bile na našoj strani. Lep,sunčan dan izmamio je i one koji se zvanično nisu prijavili za akciju pa je broj učesnika bio zaista veliki. Tokom pešačenja smo se prebrojali i ustanovili da nas je 184. Otto i Saša su poveli kolonu ka Šištaku gde je bila prva kraća pauza i gde smo utvrdili dinamiku današnjeg pešačenja. Lepom stazom kroz šumu iza Šištaka gde inače baš retko hodamo nastavili smo ka lovištu. Pre prelaska asfaltnog puta čuli smo neke nove, zanimljive priče naših vodiča. Naravno pri ovolikom broju učesnika evidentno je da nismo svi mogli da čujemo sve ali današnja akcija je bila ovakva.

Po prelasku puta nastavili smo uz ogradu gatera praćeni budnim okom mađarskih pograničnih organa, prolazili smo na nekih 50-ak metara od ograde koju su susedi podigli na svojoj granici. Naišli smo i na patrolu naše granične policije koja nas je srdačno pozdravila. Otto je kod hranilišta za grabljivice pričao o ovim pticama koje se sada već i legu u Subotičkoj peščari.

Nastavili smo već poznatim predelima od Čobanskog krsta ka centru Makove sedmice gde nas je u dvorištu nekadašnjeg kafića čekao pasulj koji je pripremilo poljoprivredno gazdinstvo Stojkov.

Pomalo neobična akcija ali meni veoma draga. Kako sam na početku rekao jedina želja mi je bila da svi učesnici na kraju imaju osmeh na licu što je čini mi se i uspelo. Svima veliko hvala što su subotnje prepodne proveli pešačeći poznatim i manje poznatim stazama Subotičke peščare.

Blizu granice

PictographTree Altitude 420 ft

Lepa staza kroz cetinarsku sumu

Na markiranoj stazi

Okretnica trojke, Makova sedmica

Granicarska and Celjska

PictographProvisioning Altitude 381 ft

Pasulj na kraju

Subotica (Szabadka)

Pauza kod gatera

120 m

Pauza pre izlaska na asfaltni put