Subotička peščara, pripreme za treking, deo prvi

Photo ofSubotička peščara, pripreme za treking, deo prvi Photo ofSubotička peščara, pripreme za treking, deo prvi Photo ofSubotička peščara, pripreme za treking, deo prvi

March 26, 2017
March 2017

near Subotica, Vojvodina (Serbia)

26.3.2017.
Planirana mala staza Treking lige 2017
Trasa: MZ Makova sedmica - strelište - Radanovačka šuma - KT 1 Šumareva kuća - KT 2 Majdan peska - široki progon - lovište - KT 3 Okretnica - preko livade - ulica Slobodana Penezića Krcuna - MZ Makova sedmica

Dužina 16 km.

Start je u centru Makove sedmice kod prostorija MZ koje se nalaze uz prodavnicu Trgoprometa. Kreće se ka strelištu ulicom Ane Frank najpre asfaltom a zatim se nakon 350 metara prelazi na zemljani put. Nakon 1,5 km od starta, na uglu ul. Ane Frank i Peščarine se skreće desno u Peščarinu ulicu i odmah kod prve bandere su strelice koje nas upućuju na skretanje ulevo u šumu. Uska staza vijuga između drveća, prate se zelena srca u žutom krugu. Smenjuju se šume bagrema, bele topole i crnih četinara sve do raskrsnice kod Radanovca gde u narednih 700 metara do KT 1 pratimo markaciju zelenog čovečuljka u žutom krugu.

Od KT 1 kratko, uz ogradu šumareve kuće nekih 300 metara je nemarkirana staza, na trekingu će tu biti crveno bela traka, ponovo se uključujemo na stazu markiranu čovečuljcima kojom idemo do raskrsnice gde se mala staza odvaja od srednje i velike i skreće levo dok će duže staze nastavljati desno. Nakon skretanja ulevo idemo nepunih 500 metara i već smo na KT 4 kod nekadašnjeg majdana peska.

Od KT 4 se najpre prođe stazom kroz majdan peska, sledi kratak uspon na široki progon koji je u suvom periodu sa peščanom podlogom koja može biti i dubine 15-ak cm. Širokim progonom se ide samo pravo sve dok staza ne dođe do mesta gde se ukršta sa popračnom stazom, tu skrećemo levo i ubrzo izlazimo na put koji vodi uz ogradu lovišta. Tim putem idemo ka zapadu, najpre se sa desne strane završava lovište a ubrzo i sa leve strane prestaje šumski pojas. Izbijamo na čistinu, njome idemo samo dalje napred do KT 5 Okretnica.

Od KT 5 se ide utabanom stazom kroz livadu do prvog račvanja, nastavlja se desnim krakom do sledećeg račvanja gde se ide dalje levim krakom sve do momenta kada ta staza skreće desno ka stovarištu, tu se slabije uočljiva stazica odvaja ka ulici Slobodana Penezića Krcuna koja nas nakon 600 metara dovodi do cilja. Ovaj deo staze će takođe biti označen crveno belim trakama i dodatnim putokaznim tablama.