Subotička peščara., Leto u peščari

August 11, 2019
August 2019

near Alsósáskalapos, Bács-Kiskun megye (Magyarország)

11. avgust 2019. godine
Četiri godišnja doba u Subotičkoj peščari
Leto u peščari

broj učesnika 76
trasa pešačenja: Kelebija, državna granica (autobuska okretnica) - Graničarska ulica - Đombe, najviši vrh Bačke - Krivoblatska šuma - jezero Majdan - Daščanska šuma - Kelebijska šuma - Kelebija, državna granica (autobuska okretnica)
dužina staze 18 km

Treća četvrtina akcije okupila je nešto manje učesnika nego u zimskom i prolećnom terminu ali opet dovoljno da bi se odziv mogao nazvati odličnim. 76 učesnika je za mnoge još uvek misaona imenica, hteli mi to priznati ili ne ;-)

Pešačenje smo započeli uobičajeno, najpre motivacioni govor, kuda idemo, gde pauziramo, kada se vraćamo, nagradu, šolju sa logom akcije dobila je ovaj put Marina. Današnja trasa imala je ekskluzivu, najviši vrh Bačke, Đombe, sa svojih 141 metar iznad mora na samoj graničnoj liniji sa R Mađarskom. Graničnu policiju smo obavestili pa smo bez bojazni mogli krenuti na "uspon". Čak se ni komšije Mađari nisu mnogo "uzbudili" što smo stigli nadomak ograde koja sprečava neželjene ulaske u EU. Jedini, mali problem, je što do Đombe više nema staze, sve je zaraslo u divlji duvan. No, to nas nije sprečilo da se popnemo do nekadašnje osmatračnice (neki i na njen sam vrh).

Vratili smo se istom stazom do Graničarske ulice pa markiranom stazom (koja je takođe sve više zarasla, opet hteli to da priznamo ili ne) nastavili ka Majdanu. Klupe i stolovi su već bili zauzeti, znači da je Majdan sve popularnije izletište Subotičana. Duža pauza, sve onako kako je obećano, izostala je samo okrepa od strane organizatora, nadoknadićemo sledećom prilikom.

Hodali smo posle malo po pesku Daščanske šume, tek da opravdamo ime akcije, više po krošnjama zaklonjenim stazama kojima se ređe ide, prešli smo neosetno u Kelebijsku šumu uz još jednu pauzu pred sam finiš pešačenje kroz vikend naselje u kome ima baš lepih kućica za odmor.

Svima smo podelili po bedž i overili knjižicu pečatom akcije, onima koji su do sada sakupili sva tri pečata poklonili smo još jedan bedž sa logom najvišeg vrha Bačke.

Svima hvala na dolasku, nije bilo lako pešačiti po pesku Subotičke peščare na +37 stepeni. Vidimo se na nekoj narednoj akciji udruženja Poželi želju.