Photo ofSolius (Santa Cristina d'Aro): Església i Monestir, Cova dels moros i Castell de la Roca Photo ofSolius (Santa Cristina d'Aro): Església i Monestir, Cova dels moros i Castell de la Roca Photo ofSolius (Santa Cristina d'Aro): Església i Monestir, Cova dels moros i Castell de la Roca

August 30, 2011
August 2011

•   4.3 1 review

near Solíus, Catalunya (España)

Aquest curt itinerari és perfecte per a fer-lo amb família.

Ens permet gaudir de la vall de Solius, dins del terme municipal de Santa Cristina d'Aro.

A l'església de Santa Agnès de Solius, la comunitat cistercenca del Monestir adjunt de Santa Maria de Solius (fundat l'any 1967) hi celebra missa diària, acompanyada de cants gregorians. Meravellós d'escoltar.

L'anada al castell i la cova la fem per camins en mig del bosc típic de la vall (i que una mica més enllà ens durien fins les Roques Bessones i la Roca Ponça).

El castell, del qual només queden restes, però molt interessants, està dalt d'un turó.
Recomanable donar una bon cop d'ull al llibre El castell de la Roca. Les empremtes d'una fortalesa fantasma a Solius. A cura de Francesc Aicart, Marc Auladell i Jordi Vivo. Editen Ajuntament de Santa Cristina d'Aro i Institut de Recerca Històrica de la Universitat de Girona.

Al dom del davant, l'anomenada Roca del Moros, hi trobem la Cova dels moros, cova artificial del Calcolític.

Segur que l'entorn us sorprèn. Val la pena passar-hi una estona.

La tornada la fem pel costat de la urbanització de Mas Reixac.

I per dinar, abans o després de l'excursió, us recomanem Can Xerta (972 83 82 83), a Santa Cristina, on des de fa anys som fidels a l'arròs a la cassola i al vi rosat de la casa.

Salut i botes.

Bloc amb rutes nostres a http://ambotes.wordpress.com

Cova dels moros de Solius

Cova_dels_moros

Castell de Solius

Castell_de_Solius

PictographPhoto Altitude -32,805 ft
Photo ofEsglésia de Santa Agnès de Solius i Monestir cistercenc de Santa Maria Photo ofEsglésia de Santa Agnès de Solius i Monestir cistercenc de Santa Maria Photo ofEsglésia de Santa Agnès de Solius i Monestir cistercenc de Santa Maria

Església de Santa Agnès de Solius i Monestir cistercenc de Santa Maria

• Photo of jpuigvert
    jpuigvert May 12, 2019

Bona passejada amb familia

• Photo of Ambotes
    Ambotes May 13, 2019

Merci jpuigvert !
    Hi hem anat tants cops, amb els nens petits, grans,... sense ells :-)
    Gràcies per ser el primer en valorar.