سنگ آب های اشنیز , ندوشن , یزد

April 4, 2017
April 2017

near Aluri, Yazd (Iran)

بر اثر رسوبات ناشی از جریان آبهای سطحی در این منطقه حوضچه ها و سنگ آبهای بسیار زیبایی در طول سالیان بسیار زیاد پدیدار گشته است که بسیار شبیه به چشمه های باداب سورت استان سمنان می باشد.
مسیر دسترسی به این سنگابها بسیار راحت می باشد و این امر متاسفانه می تواند در صورت رعایت نکردن نکات نگهداری محیط زیست، زمینه ساز تخریب آنها را فراهم اورد.
بهترین زمان برای بازدی از این سنگابها، فروردین ماه می باشد که به دلیل بارشهای فصلی آب خوبی جریان دارد.
البته می توان مسیر را تا قله اشنیز نیز ادامه داد

سنگ آبهای اشنیز

توضیحات منطقه

باتوجه به حساس و شکننده بودن سنگاب ها، توصیه شده است که از منتهی الیه سمت راست دره حرکت شود.

سنگ آبها

براثر رسوبات انجام شده، سنگ آبهایی بسیار دیدنی در این نقطه پدیدار شده است که شبیه به منطقه باداب سورت استان سمنان می باشد

محل پارک ماشین

دوراهی

از سمت راست این دوراهی می توان به سمت سنگ آبهای اشنیز حرکت نمود و یا از سمت چپ به معدن شنگ مراجعه نمود. البته می توان اتومبیل ها را اینجا پارک نمود و بقیه مسیر را پیاده طی نمود.