Seva-El Brull-Seva

October 31, 2016
October 2016

•   4.3 1 review

near Seva, Catalunya (España)

Passejada sense cap mena de dificultat, ideal per a fer en familia.

Sortim de Seva cap El Muntanyà, passem per espectaculars masos i finques (contrast entre els masos centenaris i les més luxoses torres modernes a El Muntanyà), resseguim part del Club de Golf d'El Muntanyà i, després de vorejar un estany, prenem la pista asfaltada que passa per les impressionants finques de Can Serra i Casademunt (curiosa construcció que va ser un sanatori i actualment sembla que és una casa de "repòs espiritual"). En poca estona arribem al bonic i clàssic paratge dominat per la parròquia de Sant Martí d'El Brull, d'orígen romànic, i les runes del castell dels segles XI-XII. Prenem un pà amb tomàquet amb embutit de la zona i enfilem la baixada pel sector oest, prenent una pista que es va convertint en caminet (més interessant que la pujada, la veritat) i que ens condueix al bonic Mas Figueroles (a la part exterior del qual es troba la petita capella de Sant Joan). Des d'aquí baixem ràpidament cap a Seva, passant per la capella de Sant Antoni i rematant la ruta amb una visita al petit centre històric del poble, en el que destaca l'església romànica de Santa Maria.