Serrat de Sant Joan

April 24, 2024
April 2024

near Collsuspina, Catalunya (España)

Aparquem el cotxe a un costat de la pista asfaltada que va de Collsuspina a Sant Cugat de Gavadons. També es pot deixar agafant la pista a l'esquerra que seguirem per fer l'excursió, primer asfaltada, i als pocs metres, de terra. Si la seguim una mica més, a mà dreta hi ha un espai més ampli per aparcar, en una raconada on hi ha una pedra amb senyal creuada de GR.
Bé, sigui com sigui, nosaltres comencem a caminar a l'encreuement de les dos pistes asfaltades, seguint marques del GR177. Nomès cal seguir aquesta pista fins el punt on hi ha una mena de dipòsit, al collet de Mas Güell, on girem a la dreta per un caminet relativament ample que ens portarà, en suau pujada, al cim del Serrat de Sant Joan, sostre comarcal del Moianès. El cim, que no és més que la part alta d'una serra, no té prácticament vistes, les tapa la vegetació.
Retornem per on hem vingut i en el punt de confluència amb el camí de pujada, marcat com waypoint, nosaltres seguim recte per un corriol que baixa molt decidit. Val a dir que no val la pena fer aquest corriol de baixada, el millor es baixar per on hem pujat, doncs la baixada es força dreta, un xic relliscosa, i no guanyes gaire temps.
Un cop a la pista de pujada, girem a l'esquerra i en poca estona tornem a estar al cotxe.
La he qualificat de passeig-moderat degut al caminet de baixada. Si la féssim de baixada per on hem pujat, sería passeig-fàcil.