Serra de Galliners

May 13, 2020
May 2020

near Les Fonts, Catalunya (España)

Del barri Can Parellada a les Fonts de Terrassa passant per Ca n'Amant de les Farines.

Sorprèn la densa vegetació del vessant de les Fonts.

Sortim del carrer de la Guinea, a tocar de l'av. d'Àfrica. Passem per sota d'un grandipòsit amb antena i, al final del carrer anem a trobar el camí dels Monjos, que va a trobar la carena una mica més endavant. Ho ha diversos pals amb indicadors. Després de passar el torrent de Can Corbera (Cruïlla de camins a St. Quirze) prenem un camí secundari a la dreta que ens porta a 80 m del pujol Blanc (315 m), el punt culminant de la serra de Galliners.

Tornem al camí principal i seguim la "Ruta de les plantes aromàtiques" i el camí de les Fonts fins un trencall, que prenem a la dreta. És un camí amb molt forta baixada i bastant fet malbé per l'aigua. Al capdavall trobem un camí força embardissat al principi, que seguim a l'esquerra. És una zona de vegetació selvàtica. Finalment ens porta a la pista GR i PR que havíem deixat a la carena.
Passem un torrent i a l'altra banda arribem a la font del Cano, a la confluència dels municipis de Terrassa i Sant Quirze.

Continuem pel camí del Rossinyol i passem per la font de la Bòbila i, a continuació, èr la masia de Ca n'Amat de les Farines, un antic mas conegut també com Can Ribes, refet per l'arquitecte Lluís Muncunill.

Continuem pujant cap uns dipòsits d'aigua i arribem a Can Parellada pel carrer de Grècia i, després pugem pel de la Guinea fins al punt de sortida.