Selimiye-Üsküdar

46 minutes
December 30, 2023
December 2023

near Selimiye, İstanbul (Türkiye)

Bu rota, aynı gün içinde Kasımpaşa-Piyalepaşa yürüyüşünden önce yapılan kısa bir gezinin kaydıdır. Kasımpaşa'ya gitmek için, Üsküdar'dan 10.30'da kalkan motora binmek üzere arkadaşla sözleşmiştik. Evden erken çıkınca, 50 dakikalık süre zarfında bu geziyi yapmaya ve rota üzerinde yer alan bir sergi ile Nevmekan Selimiye Sosyal Tesisi'ndeki hamam müzesini ziyaret etmeyi planladım.

Marmaray Ayrılık Çeşmesi durağında indim ve istasyonun hemen yanındaki otobüs duraklarına geçip ilk gelen otobüsle üç durak ileride yer alan Karacaahmet'e ulaştım. Karacaahmet İETT Durağı'nda iner inmez kaydı başlattım. Önce Büyük Selimiye Camii Külliyesi içinde yer alan İbrahim Hakkı Konyalı Kütüphanesi'ndeki Hattat Sultanlar isimli sergiyi gezdim. Sonrasında, külliyenin hemen karşısında yer alan Nevmekan Selimiye isimli sosyal tesise geçerek hamam müzesini ziyaret ettim. Vaktim olduğu için Üsküdar'a kadar yürüyerek devam ettim ve yol üzerindeki kültür envanterine kayıtlı birkaç eseri fotoğrafladım. Bu eserlerin hepsi, daha önce bu çevrede yapılan yürüyüşlerde görülmüştü. Bu sebeple, vakti olanlar kültür envanteri haritasına bakarak Üsküdar'da yer alan eserleri ziyaret edebilir.

İyi gezmeler.

Kaydı kapattıktan sonra, uygulamada otomatik olarak şunlar yazıldı:

Selimiye çıkışlı, Üsküdar varışlı, şu noktalardan geçen yol:
- Selimiye Camii (1.0 km)
- Nasuhi Mehmet Efendi Camii (2.3 km)
- Kara davut paşa camii (3.1 km)
- Yeni Valide Cami (3.3 km)
- Mihriban Sultan cami (3.6 km)

PictographReligious site Altitude 182 ft

Büyük Selimiye Camii: İbrahim Hakkı Konyalı Kütüphanesi

Kütüphanede "Hattat Sultanlar" isimli sergi yer almaktaydı. Sergi, 18 Aralık 2023 ile 14 Ocak 2024 tarihleri arasında açıktı.

PictographReligious site Altitude 168 ft

PictographReligious site Altitude 172 ft

Büyük Selimiye Camii

Nevmekan Selimiye: Hamam Sergisi

Photo ofNevmekan Selimiye: Hamam Sergisi (2) Photo ofNevmekan Selimiye: Hamam Sergisi (2) Photo ofNevmekan Selimiye: Hamam Sergisi (2)

Nevmekan Selimiye: Hamam Sergisi (2)

Nevmekan Selimiye

Üsküdar Belediyesi'ne bağlı sosyal tesis olarak hizmet veren bu mekanda yeme içme hizmeti verilmektedir. Ayrıca ücretsiz olarak hamam kısmı ziyaret edilebilir.

Hamam Sokak Çeşmesi

Hacı Faik Bey Çeşmesi / Şehit Süleyman Paşa Çeşmesi

Kültür envanterinde "Hacı Faik Bey Çeşmesi" olarak kayıtlıdır. Fakat çeşmenin üzerindeki bilgilendirme panosunda, çeşmenin "Süleymanpaşa Çeşmesi" olduğu yazılıdır.