Sauva Negra / Castell de Popa

February 10, 2016
February 2016

near Sant Martí de Centelles, Catalunya (España)

Ruta circular de poc desnivell i dificultat, apta per fer en família.
El lloc d'inici i final és el Collet de la Rovira de Cerdans, des del coll a la nostra esquerra seguint el sentit de la marxa ja podem contemplar el Castell de Popa. Per arribar fins aquí cal venir de Centelles o de Sant Feliu de Codines per la carretera C1413B, pujar per la pista que surt al kilòmetre 14'1 aprox. passant pel Pujol i el mas la Rovira de Cerdans. Aquesta pista és transitable per tots el vehicles, encara que en algun lloc posi propietat particular, podem entrar pagant la voluntat pel manteniment de la pista.
Caminem uns 500 m per una pista ampla fins al coll dels Prims contemplant a la nostra dreta els cims del Montseny. En aquest coll trobem una pista asfaltada que ve d'una urbanització propera, la deixem de seguida per agafar una pista per la cara nord més petita i de terra que va a parar a la font de la Sauva Negra. Des de aquí per un sender ample, travessen el bosc de faigs de la Sauva Negra seguint per la vessant nord fins la Casanova del Castell, a pocs metres del mas cal agafar el camí que surt cap a l'esquerra amb una corba pronunciada i ja sense més dificultat ens portarà fins al Castell de popa en 20 minuts.
El castell semi enrunat s'enlaira sobre una penya donant-li una prestància especial com a element de defensa.
La tornada es fa per la cara sud, agafant el camí que baixa des d'uns prats sota la penya.
En cas que facis aquesta ruta coment-la si us plau. Ajudaràs a més companys.