Wikiloc will stop soon for maintenance

Photo ofSANTUARI DE CABRERA, circular curta. Escales - empedrat. Santa Maria de Cabrera. Collsacabra Photo ofSANTUARI DE CABRERA, circular curta. Escales - empedrat. Santa Maria de Cabrera. Collsacabra Photo ofSANTUARI DE CABRERA, circular curta. Escales - empedrat. Santa Maria de Cabrera. Collsacabra

14 minutes
24 minutes
March 16, 2019
March 2019

near el Prat de Sant Julià, Catalunya (España)

Santuari de Santa Maria Cabrera, circular curta.

Des del Coll de Bram:
- Pujada per les Escales.
- Baixada per Les Marrades: caminet empedrat i després pista de sorra fins retornar al Coll de Bram. (Santa Maria de Cabrera, Collsacabra).

RECORREGUT
Coll de Bram
Aparcament
Pujada per les Escales, la majoria són graonsmolt drets tallats a la mateixa paret de pedra. Hi ha barana per ajudar a la pujada i alleugerir la sensació d'alçada. He comptat 382 "esglaons" fins a dalt!

Santuari de Cabrera (1300m)
Santuari de la Mare de Déu de Cabrera
aixecat sobre una cinglera de 90º en el cor del Collsacabra. En el Santuari hi ha un restaurant, obert els caps de setmana i també ofereixen allotjament. Nosaltres ja hem provat les dues opcions. (Cal reservar. Telèfon: 93 856 50 69 (feiners) / 93 744 70 33 (caps de setmana). Les vistes des del Santuari són impagables.
El Santuari es va alçar sobre l’antiga ermita del castell, documentada del 1144. Castell i ermita varen esfondrar-se durant terratrèmols el 1427.

Veurem un telefèric, que és per on pugen el menjar i altres intendències al restaurant i al santuari.

Podem passejar per l'esplanada dalt del cingle, gaudint de vistes amb algun "balcó" i bancs per seure.

Més enllà a la cinglera trobem un vèrtex geodèsic, una senyera i les restes del Castell de Cabrera (Castrum de Capraria), dcumentat del 992. Ara queden els vestigis
vestigis de la cisterna i la base d’una torre circular. Altitud: 1.306 metres.

Si continuem caminant per l'altiplà de dalt el cingle, arribem al camí equipat anomenat "el Pas de l'Osca": urt tram cornisa de roca, aeri però amb una baranà com a passamà (*).

TORNADA: Baixem per el camí de "LES MARRADES": bonic empedrat que baixa fent giragonses fins enllaçar amb un camí que en breu ens retorna al Coll de Bram.

(*) Com a opció si arribem al Pas de l'Osca seria baixar per "la Serrica", amb alguna desgrimpada fàcil (grapa no imprescindibles), fins enllaçar amb un sender de retorn al Coll de Bram i/o aprofitar per visitar el municipi de Sant Julià de Cabrera.

- - -
Curiositats:
El CASTELL DE CABRERA consta com a castell termenat que dominava els termes de Sant Julià de Cabrera, Santa Maria de Corcó i part dels de Pruit, Rupit i Falgars d’en Bas. El primer senyor del castell de qui hi ha notícia documental és Gausfred, que visqué allà per l’any 1002. La cabra és el símbol heràldic dels vescomtes de Cabrera que esdevingueren un poderós llinatge de militars i terratinents."