Santa Susanna- La Vall d´Alfatà- Sant Isidre

Photo ofSanta Susanna- La Vall d´Alfatà- Sant Isidre Photo ofSanta Susanna- La Vall d´Alfatà- Sant Isidre Photo ofSanta Susanna- La Vall d´Alfatà- Sant Isidre

August 1, 2021
August 2021

•   5 3 Reviews

near Santa Susanna, Catalunya (España)

LLOCS D´INTERÈS
- PARC COLOMER
- PARET D´EN RATÈS : Conducció d´aigues del segle XIX. DE 195 metres de llarg , fins a la finca de Can Ratés. Amb safereitgos, i pous,
- MASIES: Mas Vidal (segle XVIII-XIX), Can Rosich Cal Petit, Can Burjons Vell, Cal Capità, Mas d´en Calça, Can Mestres
- CAPELLA SANT ISIDRE, I EL SEU BOSC d´EUCALIPTUS

DESCRIPCIO i RECORREGUT
Passeig molt planer, sense gairabé pujada. Apte per a tothom. El nom de La Vall d´Alfatà ens ve del nom conegut a l´edat mitja, pel conjunt de les masies, i també la riera.
El nom de Santa Susanna de la Bisbal, s´inicia al segle XIX, amb Mendizàbal(1835). Durant el 1936-1939, ens dugué el nom de Montagut. A patir d´aquí s´establí el nom actual de Santa Susanna.
Sortint del centre del poble de Santa Susanna. passem per la zona del bonic Parc Colomer, i per la zona esportiiva. Per ja sortir del poble. primer veiem un espai on pasten els cavalls, seguim pel costat de la Riera de Santa Susanna (totalment seca), i al costat de la carretera. Interesant el cami nou al costat de la carretera, que seguim , un altre lloc ben senyalat, es la Paret de Can Ratés, que fa un bon temps es canalitzaba l´aigua. Desprès ens admirem a unes masies emblemàtiques del camí. Com Can Vidal, Can Rosich, Can Burjons Vell, Cal Capità, Mas d´en Calça. Desprès entrem a Activ Natura, zon d´esbarjo. la moderna capella de Sant isidre, I la masia de Can Mestres.
A can Mestres fem camí de tornada , al costat del bosc d´eucaliptus (neravellòs) de Sant isidre tornem pel mateix camí.Dintre del pobler ara veiem Cal Bonet, la Biblioteca i L´esglesia de la població. On finalitzem la caminada. EO-IP-VG

PictographPark Altitude 53 ft

Masia Mas Vidal

PictographTree Altitude 102 ft

Prop de la Font de la Cadireta

El document més antic es del 1520 amb la venda d´una part de terra a Gueraua mestressa de Can Gelat. Al 1554 el propietari es Jaume Rosich

En Miquel Rosich l´any 1777, reconstruieix la masia

Cedres de Can Rosich

Grup de cedres al jardí de Can Rosich

Can Rosich 1777

1777, es la data de reconstrucció per Miquel Rosich. A finals del segle XIX, Joan Rosich figura a llistes elctorals, i Joaquim Horta va vendre la masia per les deutes. Adquireixen Franz Peters i Montserrat Boter (la seva dona), van tornar a restaurar i engrandir la finca

PictographFlora Altitude 113 ft

Cal Petit (Veinat de Sant Jordi)

PictographIntersection Altitude 103 ft

A dreta per asfalt, Cal Burjons Vell

Cal Capità i Mas d´en Calça

- Cal Capità, del segle XIX. Finca privada. - Mas d´en Calça, abans en el segle XII es documentat com Mas Puiglalter. Simon de Montpalau o Puiglalter, donà una terra. Citat en els segles XV-XVI. El nom de Can Calça es coneix al segle XVIII , gracies al Dr Josep Calça

PictographSports facility Altitude 119 ft

Actiu Natura

PictographSports facility Altitude 134 ft

PictographReligious site Altitude 168 ft

PictographReligious site Altitude 143 ft

Capella antiga, reconstruida el segle XX, ja que fou afectada per la construcció de l´autopista

Construida entre el XIII-XV

Probablement la construcció es del segle XV. Reformada a principis del XIX

Photo ofEsglesia. i Biblioteca Vall d´Alfatà Photo ofEsglesia. i Biblioteca Vall d´Alfatà Photo ofEsglesia. i Biblioteca Vall d´Alfatà

Esglesia. i Biblioteca Vall d´Alfatà

Esglesia Parroquial, feta a mitjans del segle XX per Aureli Croiset, constructor

• victoria.nordic Aug 3, 2021

Molt facil la caminda per coneixer el poble de St Susanna i el seu entorn, el cami molt be asfaltat per els caminants. Amb aquesta caminata es descobreixen tot tipo de activitats que es poden fer a St Susanna com la hipica i altres per els joves no es nomes platge i a de tot es fantastic ! 😊

• Photo of EMILI ORSO
    EMILI ORSO Aug 3, 2021

Gràcies Victoria.nordic. Molt agradable la ruta, planera. I també ccultural, e històrica

• Photo of Manel_49
    Manel_49 Aug 4, 2021

Bona descripció. Ben documentada. Gràcies per compartir. Salut i Cames!!!!