Santa Susanna

March 21, 2023

near Zona Hotelera, Catalunya (España)

El recorregut de l'itinerari saludable passa primer per la torre de Mar de la platja de Santa Susanna, caminaríem una mica per arribar a la biblioteca Vall d'Alfatà, el següent punt és l'església que està bastant a prop, seguidament passem per el quart punt, l'ajuntament i el nostre destinatari és la torre de Guaita de Can Ratés.

Església de Santa Susanna

L'església que està bastant a prop és on toquen les campanades i l'esforç de tots els veïns, fins i tot el seu treball personal i lliure, el tema de les pintures és el martiri i l'ascensió de Santa Susanna, a més a més que al mur dret del presbiteri hi ha representada Santa Susanna a punt de ser assassinada per Macedoni per no haver acceptat casar-se l'emperador Dioclecià.

Biblioteca Vall d'Alfatà

Forma part de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona que garanteix un servei de qualitat imprescindible per a la transformació social de Santa Susanna i dona la igualtat d'oportunitats a l'accés a la informació i la dota de noves oportunitats culturals, d'oci i formatives a la població.

Torre del Mar

El recorregut de l'itinerari saludable passa primer per la torre de Mar de la platja de Santa Susanna, que era un lloc de vigilància de model cilíndric, la que té el diàmetre més gran o la que està més a prop del mar i les andanes del tren queden al peu de la torre.

Ajuntament de Santa Susanna

El quart punt està l'ajuntament al costat, un edifici d'estil clàssic, amb façana simètrica on destaca el cos central, amb un porxo avançat que suporta la balconada amb balustrada i en uns moments també va ser una biblioteca en els seus temps.

Torre de Guaita de Can Ratés

El nostre destinatari és la torre de Guaita de Can Ratés, les torres servien per vigilar, i també per defensar-se i refugiar-se dels pirates, té relació amb la torre del Mar de la platja de Santa Susanna, ja que també és una torre de vigilància la qual va patir diferents atacs dels pirates.