Santa Cristina+Castell de Solius

April 14, 2021
April 2021

•   5 2 Reviews

near Santa Cristina d'Aro, Catalunya (España)

Passejada familiar des de Santa cristina d'Aro al Castell de Solius i a la cova del moro que esta un just al davant de l'altre.

Per situar-se comença l'excursió darrera de l'esclat de Santa Cristina creuant per sota la C35 i just girem a la dreta. Ja estem a un camí molt ample i bàsicament sempre haurem de seguir de recte. Primer passarem pel costat del camp de Golf, la primera i segona cruïlla que trobem seguirem recte i després de la segona cruïlla el camí ja estarà mes endinsat el bosc. Serà una mica mes endavant i quan el camí vagi seguint una tanca torbarem de nou una cruïlla hi haurem d'agafar el corriol que surt al davant. Aquest corriol que serà l'única pujada de la passejada ens portarà directament a l'àrea del Castell i la cova.
Al costat esquerra i a dins la pedra veurem el forat que dona nom a la cova del Moro des de on es pot veure el Castell, millor dit, les restes del castell dalt del turó. I baixant de la pedra a l'altre costat d'aquest espai hi ha un petit sender des de on podrem accedir al castell.

Castell de Solius

La tornada es ben fàcil desfent el camí fet.

Bona passejada

____________________________________________________________________________________

Paseo familiar desde Santa cristina d'Aro en el Castillo de Solius y en la cueva del moro que esta un justo en frente del otro.

Para situarse comienza la excursión detrás del estallido de Santa Cristina cruzando por debajo de la C35 y justo giramos a la derecha. Ya estamos en un camino muy ancho y básicamente siempre tendremos que seguir de recto. Primero pasaremos por el lado del campo de Golf, la primera y segunda cruce que encontramos seguiremos recto y tras el segundo cruce el camino ya estará mas adentrado el bosque. Será un poco más adelante y cuando el camino vaya siguiendo una valla encontraremos de nuevo un cruce tendremos que tomar el camino que sale delante. Este sendero que será la única subida del paseo nos llevará directamente al área del Castillo y la cueva.
Junto izquierda y dentro la piedra veremos el agujero que da nombre a la cueva del Moro desde donde se puede ver el Castillo, mejor dicho, los restos del castillo en la colina. Y bajando de la piedra al otro lado de este espacio hay un pequeño sendero desde donde podremos acceder al castillo ..

La vuelta es bien fácil deshaciendo el camino hecho.

Buen paseo

1095 / 5000
Resultats de traducció
Family walk from Santa Cristina d'Aro to Solius Castle and the Moorish cave that is one right in front of the other.

To get there, start the excursion behind the Santa Cristina eruption, crossing below the C35 and just turn right. We are already on a very wide path and basically we will always have to go straight on. First we will pass by the side of the golf course, the first and second crossroads that we find will continue straight and after the second crossroads the path will be deeper into the forest. It will be a little later and when the path follows a fence we will find a crossroads again we will have to take the path that comes out in front. This path that will be the only climb of the walk will take us directly to the area of ​​the Castle and the cave.
On the left side and inside the stone we will see the hole that gives its name to the Moro cave from where you can see the Castle, or rather, the remains of the castle on top of the hill. And going down from the stone on the other side of this space there is a small path from where we can access the castle.

The return is very easy undoing the way done.

Good walk

PictographCastle Altitude 348 ft

Castell de Solius

Castell de Solius El castell de Solius és un monument de Santa Cristina d'Aro (Baix Empordà) declarat bé cultural d'interès nacional. https://ca.wikipedia.org/wiki/Castell_de_Solius

• Photo of David Arasanz
    David Arasanz Apr 14, 2021

Ruta ideal per fer en familia.