Sant Quirze de Besora. Els meandres del Ter

Photo ofSant Quirze de Besora. Els meandres del Ter Photo ofSant Quirze de Besora. Els meandres del Ter Photo ofSant Quirze de Besora. Els meandres del Ter

August 3, 2023
August 2023

near Sant Quirze de Besora, Catalunya (España)

Distret itinerari resseguint el tram del Ter que forma diversos meandres. Les vistes són impagables, així com la tranquil·litat escoltant la remor de l'aigua i gaudint de les mil tonalitats de verds.

El camí és senzill, amb trams amples i estrets corriols. Només comentar que és millor obviar el trencant que baixa el riu. Tot i que hii ha un pal indicador, el camí no existeix i és un trenca-cames perillós. Uns metres abans d'arribar, baixa un altre camí a la dreta, degudament senyalitzat amb un pal. Aquest camí sembla tornar enrere vorejant un camp, però aviat arriba al riu i es converteix en una agradable passejada. És el que nosaltres hem pres de tornada.

Pots deixar el vehicle al final del carrer de Bellmunt, quan s'eixampla davant l'entrada una fàbrica. Nosaltres l'hem deixat al costat dels contenidor d'escombraries i no fa cap nosa.

Per cert, per manca de temps, nosaltres només hem fet un breu tram. Tanmateix, si ho vols, el camí va baixant fins a Torelló. Clar que després hauràs de tornar ;-)

PictographBridge Altitude 1,834 ft

Tot i que la fotografia assenyala continuar recte, no ho facis o més endavant et trobaràs amb una baixada poc aconsellable (nosaltres ens vam equivocar). Millor baixa per la dreta, que és el que hem fet a la tornada.

Aquestes indicacions són només per si t'estimes una mica d'aventura.

Aquí el camí es perd. Si decideixes continuar per aquí pensa si vas amb algú que no camini bé, ja que no podrà baixar.

Aquí ja sembla que hi ha un corriol

A partir d'aquí ja pots fer el camí normal.

PictographBridge Altitude 1,804 ft

PictographRiver Altitude 1,804 ft

Si tens ganes de seguir, el camí continua fins a Torelló.