Sant Patllari des de les Estunes, Porqueres.

Photo ofSant Patllari des de les Estunes, Porqueres. Photo ofSant Patllari des de les Estunes, Porqueres. Photo ofSant Patllari des de les Estunes, Porqueres.

January 9, 2022
January 2022

near Porqueres, Catalunya (España)

Petita sortida a la zona banyolina, que més d'un cop ens ha salvat el dia que per culpa de la tramontana i mestral, no permetia fer sortides senderistes per la zona de l'alt Empordà.
Així avui, hem decidit pujar al Puig de Sant Patllari, esmentat com a cim esencial al repte dels "cent cims de Catalunya".
No es una pujada dura ni gaire llarga, però ens permet de gaudir d'un camí en un entorn naturalolt agraït i un cop a dalt, d'unes vistes del entorn molt agradables això com visitar el refugi lliure adosat a l ermita, veritablement molt aconseguit.

Llegenda de Sant Patllari
Les relíquies de Sant Patllari es trobaven a Embrun, un Poble situat als Alps francesos. Segons explica la llegenda, uns frares benedictins van anar a robar-les per portar-les cap a Espanya.

Quan les van tenir, van amagar-les dins una bota i les van portar sobre un burro. Durant el camí, en passar per Camprodon, l’animal va aturar-se i, per molt que els monjos el forçaven, no aconseguien moure’l. El burro, enfadat, va tirar tres coces a terra i va fer brollar tres sortidors d’aigua, que encara podem veure actualment a la Font de Sant Patllari.

En veure que els esforços per moure’l no servien de res, el monjo va deixar lliure el burro i aquest va entrar al poble de Camprodon, passejant-se per l’Església del Carme, la de Santa Maria i, finalment, entrant al Monestir de Sant Pere, on es va quedar.

El burro va decidir deixar les relíquies a Camprodon i encara es poden veure dins l’Església de Santa Maria.

PictographIntersection Altitude 640 ft

Cal travessar per aquest camí indicat com a particular.

Más lluit

Un mas autentic , com els de abans

PictographIntersection Altitude 924 ft

Intersecció

St Patllari

Interior del refugi

Detalls de l'ermita

Mirador

Quasi un mirador

Pel camí trobem aquestes antigues formacions