Sant Miquel del Fai ruta històrica

January 21, 2015
January 2015

near Riells del Fai, Catalunya (España)

(En el blog, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In the blog, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Vallès Oriental) Ruta el 20/x01/2015; 3,24 km; +114 -114; 2,5 hores. Ruta històrica organitzada per visitar en detall Sant Miquel del Fai. Participants: Colla del Dimarts. Tipus de sortida: anada i tornada al mateix punt; Dificultat: fàcil.

Entrem al Fai passant per un bonic pont de pedra que permet superar el torrent del Rossinyol que ha excavat un tall considerable. Al davant hem de passar també pel pintoresc pas en una alta i vertical esquerda de la muntanya conegut com La Foradada. Anem a visitar l’antic priorat benedictí de Sant Miquel del Fai, que es troba a tocar del poble de Riells (on ja hi vam estar en una caminada popular, que indico al final d’aquesta crònica). Avui fem una volta curta amb objectiu exclusivament cultural i històric.

Uns metres més avall, ja tenim una vista magnífica del cingle al qual estava construït el priorat i del qual es despenjaven les rieres de Tenes i del Rossinyol, precipitant-se en salts d’aigua. El del Rossinyol queia precisament pel davant de la balma que va servir per construir l’església romànica, de caràcter rupestre, que després visitarem.

En aquest mateix punt des d’on faig la fotografia, coincidim amb el grup de companys amb els quals farem tota la visita. També aquí coincideix el camí que puja des de Riells del Fai. Només hi ha dues maneres d’accedir al Fai. Un és per carretera i que permet deixar els cotxes més enllà del pont que hem passat. Aquesta ruta ve per Sant Feliu de Codines... ...

Go to the blog
Ir al blog
Ves al blog

1 Pont

Riu Rossinyol

2 Camí des de Riells

480 m

3 Entrada

Photo of4 Ermita trogloditica de Sant Miquel Photo of4 Ermita trogloditica de Sant Miquel Photo of4 Ermita trogloditica de Sant Miquel