Sant Miquel de les Formigues

May 21, 2015
May 2015

near Osor, Catalunya (España)

El punt d'inici és la població de Sant Hilari de Sacalm. Un cop allà hem d'agafar la ctra./pista que va cap a El Sobirà, i just abans d'arribar a la casa de Can Calabres, aparcar el cotxe a mà esquerra en una petita esplanada. Des d'allà agafarem un sender que baixar a mà dreta (senyals de GR marques blanques i vermelles), cal seguir-les fins a arribar a la riera (pont de fusta, un a mica malmès per les ultimes pluges).

Un cop creuada la riera ens trobarem amb un encreuament de camins, cap a l'esquerra aniríem cap a la font de la Formiga, fot del Gavatx i del Vern. Nosaltres seguirem recte en clar ascens.

A mitja pujada a la dreta ens trobarem amb la Fontiques de Can Pla, un bon moment per agafar aigua.

Travesarem prats de plantes d'avets i matolls de ginesta, fins a passar pel costat de Can Pla.

Anirem trobant senyals de GR, la vegetació fa un canvi sobtat, els castanyers guanyant terreny.

En un no res sortim a la pista principal que per la dreta ve de la font dels Abeuradors (punt d'inici per pujar a Sant Miquel). Nosaltres sortint a l'encreuament seguirem a l'esquerra, ja no tenim pèrdua, en un no res arribarem al Coll de Llevanyes. Anirem trobant pals indicadors amb la durada fins a arribar al cim.

Just abans de les ultimes pujades, al fons a la dreta hi ha la font Sa Guarda... Sempre raja una miqueta.

Ara ja ens comencem a enfilar a l'esquerra per entremig del bosc, no hi ha pèrdua.

Quan arribeu al cim agraireu el "petit esforç" de les ultimes pujades.

Gaudireu d'una panoràmica de 360° per podeu veure El Far, les muntanyes gironines, Sant Hilari, el Montseny, Pot del Compte, la Serra del Cadí, Pedraforca, Puigmal, Canigó.

Un veritable balcó.
La tornada la farem pel mateix camí, sí que hi ha variants...però millor ho deixem per un altre dia.