Sant Marti de Riells - Riera de Riells

Photo ofSant Marti de Riells - Riera de Riells Photo ofSant Marti de Riells - Riera de Riells Photo ofSant Marti de Riells - Riera de Riells

November 15, 2023
November 2023

near Riells i Viabrea, Catalunya (España)

Agradable passejada per la vora de la Riera de Riells, especialment a la tardor per gaudir amb els colors dels arbres.
Al davant de l'abadia de Sant Martí de Riells hi ha una bona zona d'aparcament.
Iniciem la ruta prenent una pista que surt al costat de la carretera provinent de Breda, per la que hem arribat.
Seguim la pista fins a un punt on gira a la dreta. En aquest punt baixem a l'esquerra uns pocs metres per travessar la Riera de Riells. En aquest moment, hi ha un tauló de fusta que ajuda a passar millor.
Un cop travessada la riera, prenem el camí a la dreta, que va resseguint la riera.
Passem per diversos castanyers de grans proporcions i ens podem embadalir veient la riera que va fent petits salts.
Un cop passat un gran castanyer, que te al davant unes grans roques, ens podem acostar a la riera per veure un bonic saltant que cau sobre un gorg.
Nosaltres volíem seguir la ruta de FERRARI100: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/sant-marti-de-riells-selva-can-perarnau-torrent-de-torroella-riera-de-riells-gorg-negre-139589990#comment_3243256, i vam prendre un corriol que pujava per anar a veure el Gorg Negre, però vam dubtar perquè el GPS ens deia que estàvem sortint de la ruta. Després vam comprovar que era el corriol correcte, però al principi s'enfilava molt costerut i no ho vam veure clar.
Vam fer la tornada desfent el camí.
En qualsevol cas, la ruta fins aquest punt val molt la pena.

PictographRiver Altitude 1,658 ft

Deixar la pista quan fa un gir cap a la dreta

Travessar la riera

Castanyer i roques

PictographRiver Altitude 1,743 ft

Gorg

Camí que vam pujar una mica, però vam tornar enrere. Segons hem pogut comparar després amb les fotos de FERRARI100 es el que va cap al Gorg Negre.