Sant Llorenç del Munt i l'Obac: Mura, Les 1000 fonts de la riera de Nespres

Photo ofSant Llorenç del Munt i l'Obac: Mura, Les 1000 fonts de la riera de Nespres Photo ofSant Llorenç del Munt i l'Obac: Mura, Les 1000 fonts de la riera de Nespres Photo ofSant Llorenç del Munt i l'Obac: Mura, Les 1000 fonts de la riera de Nespres

2 mi
March 27, 2021
March 2021

near Mura, Catalunya (España)

Passeig amable pels voltants de Mura i el seu casc urbà. Es tracta d'una variant curta de la ruta SL-C66 senyalitzat amb marques blanques i verdes del mateix nom però sortint del pàrquing del camp de futbol de la localitat.

Punt d’inici: Camp de futbol de Mura.

Deixem el cotxe aparcat al camp de futbol de Mura. Des d’allà, agafem el carrer de les antigues escoles per travessar la riera de Nespres per un pont a tocar del centre d'informació de Mura situat precisament a l'edifici on eren les escoles antigament. Només travessar agafem un corriol a la dreta paral·lel a la riera i el seguim. Passem per l'antic molí fariner que aprofitava la força de l'aigua de la riera pel moldre el blat i una mica més enllà trobem la font de la Noguera just abans del pont que creua la riera per anar a l'àrea d'esplai Riera de Nespres tancat per la pandèmia. Aquí ens desviem de la ruta senyalitzada, SL-C66, per travessar el pont i la zona de pícnic i baixant unes escales, entrar a la riera i creuar-la per una zona rocosa fent les delícies dels nens.
Reprenem la ruta que puja fortament cap a la font de la Mascarosa. Clàssica font de fontada on es feien aplecs de gent a la vora per berenar, cantar i divertir-se (encara es veu una taula i un banc de pedra circular d'aquesta època). Resseguim un altre corriol més elevat de tornada cap a Mura entre vegetació densa i ombrívola de riera fins arribar a una cruïlla que prenem a la dreta per trobar la font de la Coma que raja sobre un petit bassal ple de granotes, sabaters i falgueres. Desfem les nostres passes i continuem pel corriol direcció sud fins que ens arribem al forn de calç de la Blanquera on ens aturem per fer un mos tot explorant el seu interior. Mes endavant, trobem el salt d'aigua del torrent de la Blanquera ara sec i sense deixar el sender, caminem direcció Font del Foradot i Font del Formaget. Uns 100m més endavant trobem el desviament per anar a la font del Foradot. Una font romàntica amb la seva entrada sota una balma, entapissada d'heures i de molses que proporciona refugi als caminants. En la meva opinió, la font més destacable del recorregut. Tornem enrere per reprendre el camí i continuem fins arribar a la font del formatget que es reconeix fàcilment per la presència d'un plàtan gegantí de grans branques que miren al cel. Des d'aquí ja entrem al poble, travessant un darrer cop la riera per pujar un carrer fins a l’església de Sant Martí de Mura amb una portalada romànica on es representa la Mare de Déu. Continuem pel carrer Alfons Sala fins al centre d'informació on acabem la ruta i continuem passejant sense rumb per l'encantadora població de Mura.

Agafem a la dreta el carrer de les antigues escoles.

PictographRiver Altitude 1,465 ft

Riera de Nespres.

PictographRuins Altitude 1,457 ft

PictographPicnic Altitude 1,445 ft

Àrea d'esplai de la Riera de Nespres.

PictographRiver Altitude 1,429 ft

Ideal per famílies

• Photo of David_JL
    David_JL Jun 27, 2021

Gràcies per la teva valoració.