Sant Julià de Cerdanyola - Roca Roja

Photo ofSant Julià de Cerdanyola - Roca Roja Photo ofSant Julià de Cerdanyola - Roca Roja Photo ofSant Julià de Cerdanyola - Roca Roja

55 minutes
March 9, 2019
March 2019

near Sant Julià de Cerdanyola, Catalunya (España)

Ruta circular de baix nivell, on la única dificultat és saber agafar el camí correcte en les dues cruïlles importants que hi ha.

Deixem el cotxe aprop de la piscina de Sant Julià de Cerdanyola, a l'inici de la pista que entra cap a la serra del Catllaràs. (Es podria deixar igualment al mig del poble, i començar la ruta fins aquest mateix punt)

Comencem caminant per aquesta pista important, fins arribar al primer revolt important que gira pràcticament 180°, uns 750 metres despres d'iniciar. Nosaltres seguirem recte per un camí ample.
A l'arribar a una canalització per recollir l'aigua, amb un parell de bancs per descansar, haurem d'estar atents en seguir recte (direcció oest) i no agafar cap altre camí més important.
Aquí el camí baixa pel costat d'una valla, fins arribar a una cruïlla important on puja una pista des de Sant Julià.
Enfilarem direcció una gran torre elèctrica i un cop sobrepassada, anirem seguint el camí de pujada, una mica imprecís però que va pujant fins arribar a la punta de la Roca Roja.
Aquí tenim una panoràmica excel·lent de la zona de Guardiola de Berguedà, amb l'imponent Pedraforca sempre present, veiem des de la Serra d'Ensija fins al Penyes Altes del Moixeró i la Tossa d'Alp, destacant també els cingles de Vallcebre i els municipis de Guardiola i de Bagà.

Un cop retornats a la cruïlla, agafarem la pista principal que baixa direcció nord-est. Aquí diferents camins porten fins a Sant Julià. El que agafem en aquesta ocasió ens porta fins La Creu.
D'allà agafem el carrer de retorn cap a la piscina, on aprop havíem iniciat l'excursió.