Sant Jaume de Montagut, Puig Formigosa, Sant Jaume 07-04-13

Photo ofSant Jaume de Montagut, Puig Formigosa, Sant Jaume 07-04-13 Photo ofSant Jaume de Montagut, Puig Formigosa, Sant Jaume 07-04-13 Photo ofSant Jaume de Montagut, Puig Formigosa, Sant Jaume 07-04-13

April 9, 2013
April 2013

near Querol, Catalunya (España)

Sortida desde l´ermita de Sant Jaume de Montagut, agafém pista ample i seguím el GR 172 a un kilòmetre baixém a fer una visita a l´estany artificial, seguím pista fins a arribar a la font del Jovany l´aigua surt fresqueta, seguím pista i girém a l´esquerra (no agafeu la pista del trak), cal que agafeu una mica mes endevánt, agafém pista fins a arrivar al cim del Formigosa, torném uns metres per el camí on em pujat i a l´esquerra trobarém un senderó, l´agafem i no el deixém sempre agafánt caminets i pista a l´esquerra fins trobar un altre cop el GR 172, si no voleu retallar, veureu d´alt del cim del Formigosa marques verdes i blanques i un senderonet, la baixada l´eu de fer amb molt de compte.

Querol és un municipi de la comarca de l'Alt Camp, que s'estén al sector nord-oriental de la comarca, al límit amb la Conca de Barberà, l'Alt Penedès i Anoia, i s'estén en la seva major part a l'esquerra del Gaià, riu que travessa el territori de N. a S., Forma part del sector muntanyós del bloc del Gaià, format ací a la part més septentrional per contraforts de la serra de Brufaganya (874 m. al punt més alt) i al centre i sud per la plana d'Ancosa, serra que s'inicia a Montagut (962 m), al S del terme, i es continua per el terme de la Llacuna, ja d'Anoia, amb altituds de 900 m. La part de la dreta del riu és accidentada pels contraforts de la serra de Comaverd (827 m, a Les Agulles, 625 m. al tossal de Saburella).

PictographLake Altitude 2,781 ft

ESTANY DE FORMIGOSA

l'estany de Formigosa, una gran bassa artificial que recull les aigües dels entorns per abastir les urbanitzacions ubicades al peu de la muntanya.

FONT JOVANY

Font datada del 1972, l´aigua surt fresqueta i molt bona.

PUIG FORMIGOSA

El Puig de Formigosa és una muntanya de 991 metres que es troba al municipi de Querol a la comarca de l'Alt Camp.