Sant Genís dels Agudells - Montbau - La Guineueta (Barcelonès)

Photo ofSant Genís dels Agudells - Montbau - La Guineueta (Barcelonès) Photo ofSant Genís dels Agudells - Montbau - La Guineueta (Barcelonès) Photo ofSant Genís dels Agudells - Montbau - La Guineueta (Barcelonès)

January 31, 2020
January 2020

near la Teixonera, Catalunya (España)

(Quan anem a caminar, ens podem aturar per observar plantes, flors, arbres o qualsevol ésser de la natura que ens crida l'atenció, també ho podem fer per prendre alguna cosa en algun poble que trobem pel camí, com també aprofitar per fer un tomb i conèixer els racons d'aquest poble. Fins i tot, agafem alguns camins que no semblen que siguin els que tocaria agafar si per algun motiu ens motiva fer-ho. Dit això, si alguna persona segueix el nostre camí, que ho tingui en compte, i més si veu que el track fa moviments estranys. Vinga, a seguir fent camí!)

Avui fem camí per alguns barris del nord de la ciutat de Barcelona, d'aquells que malauradament passen desapercebuts per a la gran majoria, però que amaguen racons que poc tenen a veure amb la resta de la ciutat i que s'aproximen més a l'estructura d'un poble, amb les seves casetes, i el seu entorn natural gràcies a trobar-se situats a la falda de Collserola. Sant Genís dels Agudells, n'és un bon exemple.

Si ens enfilem i endinsem una mica més a Collserola, ja és fascinant el canvi que comencem a notar, arribant a aconseguir no sentir el soroll de tots els vehicles que transiten per la Ronda de Dalt, i tenint l'oportunitat de trobar algunes masies, i també alguna ermita, com la de Sant Cebrià i Santa Justina, d'aquelles que fan patxoca i ens traslladen al segle passat, o encara més enrere fins i tot.

El barri de Montbau, que és el que ens trobem a continuació un cop tornem a baixar a la civilització, fou construït a finals dels anys 50, i ens permet veure tot un conjunt d'edificis d'arquitectura racionalista, de l'escola Bauhaus, tret característic important del barri, i també observar que molts dels seus carrers estan dedicats a les arts i a alguns artistes.

Ben a prop, havent passat el complex universitari de Mundet, tenim alguns d'aquells llocs coneguts de la ciutat, com el Palau de les Heures, el Velòdrom o el Laberint d'Horta, els quals bé mereixen una bona visita amb calma i tranquil·litat.

La següent parada és el barri de la Font del Gos. Barri també tret d'un altre indret, amb la seva estructura de casetes una al costat de l'altre. Barri desconegut, però que també és un barri de la ciutat.

Acabem el camí d'avui baixant cap a Horta, i acabant al Parc Central de Nou Barris, al barri de la Guineueta, on sempre ve de gust fer una passejada.

L'altra Barcelona, la desconeguda, la que no visita el turisme, està plena de racons per descobrir i quedar-se bocabadat. Fascinant.