Photo ofSant Cugat - Can Borrell - Pantà - Tibidabo - Vista Rica - Sant Medir - Sant Cugat Photo ofSant Cugat - Can Borrell - Pantà - Tibidabo - Vista Rica - Sant Medir - Sant Cugat Photo ofSant Cugat - Can Borrell - Pantà - Tibidabo - Vista Rica - Sant Medir - Sant Cugat

June 6, 2020
June 2020

•   4.5 2 Reviews

near Sant Cugat del Vallès, Catalunya (España)

Excursió per camins fàcils de Sant Cugat al Cim de Tibidabo.
Amb la Mar i l'Arnau 10 i l'Albert 8.

Com a pasejada en família la considero moderada per la seva durada però molt satisfactòria per passar per llocs molt macos com el pantà de Can Borrel i fer el cim del Tibidabo amb vistes sobre Barcelona.

Sortim per darrera dels Jesuïtes per evitar el primer tram més concorregut del camí de Can Borrell a les 8 del matí.
Ens incorporem a l'alçada del Pi d'en Xandri i seguirem la pista.
Sembla les Rambles de Barcelona: ciclistes, passejants, runners, gossos...
Per evitar una mica les aglomeracions ens desviem del camí principal seguint la riera de Sant Medir.

De Can Borrell seguim la pista que va direcció a Sol i Aire per apropar-nos al Pantà de Can Borrell.
Un indret amagat fins fa pocs anys fins hi tot pels Santcugatencs.
Hi ha una passera per travessar el mur de contenció i un petit pont penjant.
a partir d'aquí el camí s'enfila de valent travessant boscos per corriols més petits fins arribar al Viaducte de Can Ribes.
Aquí tenim unes vistes magnífiques sobre Montserrat i el Vallès.

Haurem de creuar la Rabassada per agafar el camí que ens porta cap a la Colònia Tibidabo de començaments de segle XX promoguda pel il·lustre Dr. Andreu.
És un conjunt de cases modernistes magnífiques just dessota el parc d'atraccions.

Quan arribes a la font d'aigua existeix la possibilitat de fer drecera i pujar per una trialera directament fins al cim, però et perds el passeig pel mig de la colònia.

Al Cim, el parc és tancat, i fem un mos a les escales de la Basílica del Sagrat Cor.

Baixem direcció Vista Rica, existeix un corriol que et port directe, però nosaltres seguim la carretera pel voral urbanitzat. Els nens no, però hi ha algun adult que comença a estar cansat.

Arribats al Vista Rica (punt d'aigua) seguim la pista fins al nucli urbanitzat de Sol i Aigua i des d’aquí cap a Sant Medir.

Tornem, per la pista "normal" fins a Sant Cugat.

0 Font d'aigua potable

PictographFountain Altitude 702 ft

0 Sant Medir

0 Sol i Aire

0 Tibidabo

0 Viaducte de Can Ribes

0 Vistarica

• Liam Middleton Aug 11, 2020

Awesome walk with some fantastic views over Barcelona and Valles Occidental. Easy to follow with plenty of fountains on the route 👌

• Photo of adria calvo
    adria calvo Aug 19, 2020

Thanks, it's a pleasure to help people to discover new places of our city.