Sant Carles de la Ràpita - Font de Burgar - La Foradada

Photo ofSant Carles de la Ràpita - Font de Burgar - La Foradada Photo ofSant Carles de la Ràpita - Font de Burgar - La Foradada Photo ofSant Carles de la Ràpita - Font de Burgar - La Foradada

April 17, 2017
April 2017

near Sant Carles de la Ràpita, Catalunya (España)

Fantàstica ruta per a contemplar unes vistes del Delta impressionants. Cal vigilar que en dies de vacances hi pot haver-hi bastanta gent.

Sortim de l'àrea recreativa de la Mundana. L'ajuntament havia prohibit arribar a l'aparcament de més endavant, tot i que només tenia dos cotxes. Crec que seria millor que l'accès al parking de dalt es limités un cop ple, no abans.
Se segueix el camí asfaltat uns 2 km fins que s'arriba al parking. Allí comencen alguns senderons, el més trepitjat és el que porta a la font de Burgar. Aviat el camí és hombríbol i només passa alguns moments per la solana. Això és ideal per a l'estiu pel possible excés de calor. S'arriba al racó on hi ha la font de Burgar amb algun lloc per seure o poder contemplar les alzines i els forns de calç.
El camí que puja fins la furadada torna a passar molta estona per dins el bosc. A prop del Mas de Mata-redona ja se surt del bosc. Seguim amunt fins la Foradada. A part del forat a la roca es puja al petit cim on les vistes a 360º són espectaculars. Una excursió imprescindible pels amants del Delta de l'Ebre.

Desnivell real 550 metres.

Alzinar del Burgar

Roca Foradada

Punta

Vistes

Intersecció camí de la dreta