Sant Alis

April 18, 2014
April 2014

near Àger, Catalunya (España)

Més informació a https://els100cims.blogspot.com/2014/04/penya-sant-alis.html

No calen gaires explicacions per ressenyar aquesta simple i còmoda caminada ja que fent aquesta proposta, tal qual, és impossible perdre's. Per una banda, el vuit del cingle ens impedeix anar cap al sud. Cap al nord no trobarem cap camí ni corriol ni sender que ens permeta desviar-nos de l'objectiu. Cap a l'oest aniríem en sentit contrari...Amb tots aquests condicionants tan sol ens resta seguir la pista per la qual hem arribat a l'aparcament de la zona d'enlairament de parapents que es troba abans d'arribar al coll d'Ares. Per cert, en wikiloc trobí un track que acabava fent una circular sortint del coll, en comptes de fer-lo des de la zona d'enlairament. Com ja he explicat abans, la primera part del recorregut fins el cim es va fer seguint allò plantejat, així que vam acostar-nos al cingle per anar seguint-lo en direcció al cim, deixant la pista a la nostre esquerra, a una cota inferior. Així vam acabar trobant una roca foradada i allà que ens vam llençar. A l'altra banda vam veure una feixa amb molt bona pinta i vam decidir seguir-la a veure que. Ens va permetre caminar una bona distància. Quan es va fer impossible seguir vam fer servir un escletxa en la roca per grimpar uns tres metres per sortir de nou a la pista. De seguida però vam tornar a tenir l'oportunitat de baixar a una nova feixa. Per aquesta vam acabar trobant una petita cavitat, que vam visitar. I de nou cap a dalt. Una vegada sortim de nou a la pista ja no la deixem fins que arribem a trobar un trencall que puja directament al cim evitant un revolt de la pista. El cim està coronat per una caseta metàl·lica i un vèrtex geodèsic i disposa d'unes excel·lents vistes a 360º. Vam tenir sort ja que els núvols estaven alts i ens van permetre estar-nos una bona estona contemplant el paisatge i sentint molt a prop els trons i veient com la tempesta es tirava a sobre nostre. Quatre segons de conclave i decidim tornar per la pista a l'aparcament. Bona decisió ja que vam acabar ben xops.