Salt des Freu

August 30, 2016
August 2016

•   4.6 3 Reviews

near Orient, Baleares (España)

Viewed 2036 times, downloaded 97 times

(08/06/2008) i (29-08-2016)
Salt des Freu

Aquesta és una curta i tranquil•la passejada a un dels recons més bonics i distintius de la serra de Tramuntana, el salt del Freu, a la vall d'Orient. Aquesta excursió s'acostuma fer a la tardor i a l'hivern, quan tenen lloc les pluges més regulars i els torrents de la Serra corren alegrement. Malgrat tot, a l'estiu, si realitzem la caminada a primera o darrera hora de la jornada, gaudirem d'altres sensacions: les aromes i els colors de la vegetació, l'ombra refrescant dels alzinars de la Serra i especialment la sensació de solitud absoluta en un indret de feréstega bellesa.

(WP-01) Km. 8,4 de la carretera Ma-2100 d'Orient a Alaró - 0,0 km - 0 minuts - 441 m d'altitud.
D'aquí parteix el camí vell de Santa Maria per on comencem la caminada sota l'ombra de frondoses alzines.
Aviat salvem una barrera pel botador situat al costat dret de la mateixa. El camí continua direcció sud/sud-est, entre parets de pedra seca i pel costat d'una sementera. Més endavant, passa pel costat de la font del Freu i, tot seguit, de les ruïnes de les cases homònimes i arriba a una nova barrera que hem de botar.
Just a l'altre cantó, ens trobem amb el torrent d'Orient procedent de la vall de Comassema. Creuem el seu jaç, i tot d'una arribem a una cruïlla de camins amb un pal indicador situat al costat d’un rotlle de sitja.

(WP-02) Cruïlla - 1 km - 18 minuts - 409 m d'altitud.
Cap a l'esquerra continua el camí principal direcció a Santa Maria, nosaltres ens desviem pel sender de la dreta. El camí, d'amplada de carro, davalla ràpidament per dins l'alzinar, fins que mor al fons del pregon torrent.

(WP-03) Torrent - 1,6 km - 30 minuts - 357 m d'altitud.
L'indret és d'una feréstega bellesa, sobretot quan el torrent du aigua. Durant la baixada, veurem una canaleta i les restes d'un molí d'aigua fariner i l'impressionant saltant d'aigua del Freu. La tornada la fem pel mateix camí.

(WP-01) Km. 8,4 de la carretera Ma-2100 - 3,3 km - 1 hora i 12 minuts - m d'altitud.

Fitxa:
Ruta: No Circular
Inici/Final: Km 8,4 Carretera Ma-2100 (Bunyola)
Distància aproximada: 3,5 quilòmetres
Pujada acumulada: 95 metres
Alçada mínima - màxima: 354 - 441 metres
Temps efectiu sense parades: 55 minuts (Total: 1 hora i 12 minuts)
Excursió realitzada el dia: 8 de juny de 2008 i el dia 29 d'agost de 2016
Cartografia: Tramuntana Central. Editorial Alpina. (Escala: 1:25.000)
Observacions: Itinerari bo de fer i amb poc desnivell. Discorre per camins. El lloc és un ombrívol bosc d’alzines i molt humit. Cal anar amb molta precaució per evitar llenegar.

Més informació i fotografies: Blog Viaranys

01-Km. 8,450

(WP-01) Km. 8,4 de la carretera Ma-2100 - 0,0 km - 0 minuts - 441 m d'altitud. El punt de partida es situa en el Km. 8,450 de la carretera d'Orient a Alaró (Ma-2100), prop de la possessió de Son Perot.

02-Cruïlla

(WP-02) Cruïlla - 1 km - 18 minuts - 409 m d'altitud.

PictographWaterfall Altitude 1,135 ft

03-Torrent

(WP-03) Torrent - 1,6 km - 30 minuts - 357 m d'altitud.

• Photo of brja88
    brja88 Feb 4, 2018

Fantástica ruta fácil, para disfrutar del agua corriendo entre el bosque.

• will.lenaa Mar 8, 2019

Hay que seguir el camino en todo momento, se puede bajar por la roca, pero te arriesgas a una caída de niños o personas con alguna dificultad.

• Photo of Adoblem
    Adoblem Sep 29, 2020

Hay que saltar dos vallas pequeñas, muy fácil