SALT DE L'OLLA des dels Hostalets d'en Bas

Photo ofSALT DE L'OLLA des dels Hostalets d'en Bas Photo ofSALT DE L'OLLA des dels Hostalets d'en Bas Photo ofSALT DE L'OLLA des dels Hostalets d'en Bas

March 20, 2017
March 2017

•   3.2 4 Reviews

near els Hostalets d'en Bas, Catalunya (España)

Una passejada per la Garrotxa que sempre enamora. Iniciem la ruta al poble d'Hostalets d'en Bas, molt atractiu pel seu carrer dit de Teixeda on les cases tenen balcons de fusta molt ben ornamentats amb plantes. En aquest carrer hi ha un forn de pa que és d'una qualitat fabulosa per tant abans de marxar ja sabeu per on heu de passar. També hi ha petits restaurants on podeu menjar per una qualitat preu mol envejable.

Es tracta de deixar el cotxe abans d'entrar al poble doncs hi ha un aparcament públic molt ample, entrem al carrer de Teixeda i anem fins el final on trobarem l'esglèsia de SAnta Maria, amb una escultura que sembla el "Menaken pis" però aquí l'aigua surt d'una regadora.

Agarafem el carrer que surt cap a ponent i anirem caminant per la pista que ens conduirà fins a la casa pairal de La Cirera, avui bastant atrotinada, on gaudirem uns metres més enllà del Molí de la Cirera que té una bassa espectacular. De tant en tant és recomenable girar-se i gaudir del Canigó nevat.

A partir del Molí iniciem un corriol que ens portarà pel costat del Torrent del Puig primer a la font de les Fogoses, un indret ombrívol i fresc. Les parets són plenes de molsa i el soroll de l'aigua acompanya gratament.

Cal seguir el corriol fins a trobar uns saltans molts vistosos per arribar a la Gorga del Cansat, un raconet plàcid i amb una aigua transparent que enamora.

Des d'aquí pujarem pel camí que amb l'ajuda de cordes ens permet superar un salt del que desconeixem el nom però que és vistós. La mainada s'ho passarà d'allò més be, corrent amunt i avall per les cordes (no hi ha cap precipici ni barranc, únicament té una pujada terrosa que si ha plogut fa fang i rellisca molt per això les cordes ajuden a superar el desnivell)

Arribarem al Gorg dels Cristians passant per dins la llera del riu a partir de la qual trobarem un camí que ens aparta momentàniament de la riera per traslladar-nos a la meravella d'avui: el Salt de l'Olla, un impressionant salt d'aigua de més de 30 metres amb una gorga clara i transparent. Hi podeu passar una estona o tot el dia doncs el lloc és espectacular. Nosaltres hi hem esmorzat i hem gaudir llargament de l'espectacle.

Després hem agafat el corriol que per sobre la riba dreta ens portarà fins el camí ral de Vic-Olot sempre de baixada fins a la casa de L'Esquirol i el Molí Vell del qual no us podeu perdre la pallissa.

A partir d'aquí planejant arribarem novament a Els Hostalets d'en Bas i a dinar. Ruta molt recomanable tant en temps de calor (és molt ombrívola) com en temps d'hivern si queda gelat el salt.

Salut i cames

CARRER DE LA TEIXEDA

Foto del carrer de la Teixeda

ESGLESIA DE SANTA MARIA

Foto dels saltans

PictographRiver Altitude 1,852 ft

GORGA DEL CANSAT

Foto de la gorga del cansat

PictographWaterfall Altitude 1,871 ft

Foto del Molí Vell

• Photo of joscascom
    joscascom Jul 30, 2017

una vegada comences a pugar per el riu et trobes diversos llocs dificils de pujar per gent que no son gaire agils, que van desde 1,5 m als 10 m de altura i que son molt drets per aixo la ruta no es pot dir que es facil i si hi han posat cordes per algo es,

• Photo of ignasi&pilar
    ignasi&pilar Aug 28, 2017

Gràcies pel teu comentari joscascom. Lamento que no gaudíssiu d'aquesta preciosa sortida, però espero que comprenguis que "fàcil" o "difícil" és un terme subjectiu en funció de la valoració de cada persona, per això nosaltres per no portar a engany vàrem fer menció en l'explicació de la ruta de l'existència de les cordes. Cordialment

• Photo of Johan40
    Johan40 Mar 15, 2018

Aquest cap de setmana he fet aquesta ruta!!! Algun tram una mica enfangat i complicat, però la recompensa és espectacular!!!

Mil gràcies joscascom!!!!

• Photo of cullellj
    cullellj Mar 17, 2018

La caminada molt interessant encara que la part del salts i gorgs te dificultats de seguir i molt relliscós. Per cert no hi hem trobat cap corda. Satisfet i content als meus 74 anys de haver-la pogut fer. Endavant la República ( 17 de març del 2018)

• Photo of ChrisPerz
    ChrisPerz Jun 6, 2021

Vam fer aquesta ruta en sentit contrari. Arribar al salt va ser fàcil però fer la tornada va ser impossible. Hi havia molt de fang i uns minuts després del salt ja no es podia passar. Alguns que venien en contra-sentit ens van recomanar a tots el que preteníem seguir per allà, que féssim mitja volta i tornéssim pel mateix camí. Un paisatge espectacular. Recomano fer-la en temporades amb poca pluja perquè la ruta passa sempre per sota el bosc i hi ha força fang.

• Photo of anoukmoss
    anoukmoss Aug 30, 2021

Ruta preciosa. Alguns trams de difícil pujar i sense cordes enlloc. El salt de l'Olla amb molt poqueta aigua però l'entorn espectacular.

• Photo of ignasi&pilar
    ignasi&pilar Aug 30, 2021

Gràcies anoukmoss per la teva valoració i comentari