SALA-D'HEURES des de Vic

February 7, 2021
February 2021

near Vic, Catalunya (España)

Una passejada matinal amb encant, sense cap dificultat i amb possibilitat de fer-la en grup o en família doncs la majoria dels camins són pistes amples.

Sortim de la Plaça del Mil·lenari de Vic en Quim i l'Ignasi, anem pel carrer Bisbe Morgades a buscar l'Andreu i tot seguit ens dirigim cap el Mèder, creuem el riu i anem pel carrer de l'Hospital d'en Cloquer per gaudir des de la riba dreta del riu el Pont romànic de Queralt, la Catedral amb el Palau Episcopal i les Adoberies.

Arribats al Molí d'en Saborit, agafem el carrer d'en Prat de Galliners i ens dirigim cap a la rotonda de Santa Eugènia de Berga si be un xic abans agafem un corriol que ens porta tot creuant la carretera a l'antic camí de Saladeures que seguim entre prats i alguna masia. Si porteu gos millor portar-lo fermat.

Al final del camí arribem a l'altura de la fàbrica de pinso de la cooperativa Agrària Plana de Vic des d'on disfrutem de boniques vises sobre Santa Eugènia de Berga. Diu que a la Plana de Vic pronunciem Berga amb la "e" oberta per diferenciar-la de la capital del Bergadà i que no té rés a veure amb aquella comarca doncs el nom ve d'una antiga vila anomenada Berga.

Seguidament agafem el camí cap el cementiri i un cop passat cal seguir el camí de l'esquerra que ràpidament es convertirà en corriol i ens endinsarà a un dels racons més vells de la zona: la font del Paradís, l'aqüeducte de Sala-d'heures i el pantà. El lloc és molt ombrívol, la vegetació està coberta de molsa i es respira pau.

Després d'un bon esmorzar en arribem a l'imponent casal neo-romànic de Sala-d'heures, realment és imponent i amb molt bon gust. Agafem la carretera per l'esquerra fins a la masoveria i per una pista que passa pel costat dels camps, tot creuant el torrent del Llopard ens enfilem fins a la casa de L'Omeda. Tenim uns moments de debilitat pensant que deixem de veure el refugi de l'Estat Major i del camp d'aviació de la segona guerra civil però finalment decidim anar cap a Sant Marc per la carretera.

Des de Sant Marc baixem pel dret fins a Calldetenes, on anem a buscar l'ermita de Sant Llàtzer i pel centre de Vic novament cap a la plaça del Mil·lenari. Una passejada bonica, planera i entretinguda que hem fet en Quim, l'Andreu i l'Ignasi.

PictographBridge Altitude 1,588 ft

PONT DE QUERALT

El Pont més fotografiat de Vic

SANTA EUGENIA DE BERGA

Vistes sobre el poble de Santa Eugènia de Berga amb la seva fabulosa església romànica

PictographBridge Altitude 1,845 ft

AQÜEDUCTE

Aqüeducte de Saladeures

FONT DEL PARADIS

Font situada al costat del torrent de Vilalleons amb un entorn envejable

PictographLake Altitude 1,900 ft

PANTÀ DE SALA-D'HEURES

Pantà de Sala-d'heures construït juntament amb la font del Paradís i l'aqüeducte per regar les terres de la casa