Sadernes Sant Aniol d’Auja

October 16, 2017
October 2017

•   4.7 2 Reviews

near Sadernes, Catalunya (España)

Una magnífica passejada per contemplar els paisatges de l’Alta Garrotxa i els gorgs de la riera de Sant Aniol.
El camí s’inicia a Sadernes, en cotxe particular es pot arribar fins l’aparcament del Pont d’en Valentí, estalviant-se uns 2 km. S’agafa la pista que passa pel costat de l’església de Sant Cecilia de Sadernes, baixant lleugerament cap el Molí, aquí es deixa la pista per creuar el riu Llierca, el corriol sempre ben fresat i assenyalat amb marques verticals i de pintura groga, s’enfila una mica per tornar a baixar creuar de nou el Llierca i continuar fins la riera de Sant Aniol. Es torna a reprendre la pista fins al desviament del pont d’en Valentí, que ens permet creuar la riera. Continua un corriol estret però molt ben conservat entre un magnífic bosc de ribera. Continuem pujant sempre sense dificultat i sense perill de pèrdua, s’ha de creuar la raiera varies vegades sense pont, En èpoques d’aigües baixes no presenta cap problema, però en èpoques d’aigües abundants pot ser dificultós. Aigües avall del Gomaell l’agua de la riera es perd quasi completament sota les calcàries. A partir del Gomaell comencem ja a trobar petits gorgs de gran bellesa. Pocs metre abans de Sant Aniol tornem a creuar la riera per un pont penjat força emocionant. Des de Sant Aniol, on hi ha una magnífica font i àrea per descansar, podem seguir pujant fins el gorg Blau o gorg Fosc, encara que el camí es bastant pitjor. La baixada al gorg por ser una mica complicada, axis com la continuació cap el salt del Brull, que depèn de la quantitat d’aigua que baixa per la riera.
Sant Aniol d’Auja és una capella romànica del S X, que formava part d’un monestir benedictí fundat en el segle IX. Actualment s’està restaurant, per part del C. E. de Banyoles, la rectoria per habilitar-la com a refugi.
Encara que en aquest itinerari la tornada s’ha fet per la pista, és millor seguir el mateix recorregut que a la pujada.

15-OCT-17 11:39:03

Zona d'escalada

• Photo of Manel_49
    Manel_49 Oct 25, 2017

Molt aconsellable. Es pot fer amb nens. Salut i Cames!