Rutes amb sortida des de La Selva de Mar 1

Photo ofRutes amb sortida des de La Selva de Mar 1 Photo ofRutes amb sortida des de La Selva de Mar 1 Photo ofRutes amb sortida des de La Selva de Mar 1

May 30, 2020
May 2020

near la Selva de Mar, Catalunya (España)

Circular sobre la vall de Sant Romà: Sortim sota el pàrquing que hi ha a l'entrada de La Selva de Mar, baixant les escales que hi ha davant el local dels caçadors. Travessem la riera i ens enfilem a través de l'Olivar fins a trobar el GR, que passa per un escorrec de pedra seca interessant. Arribem a la pista que sobrevola el poble, per facilitar l'accés als Bombers en cas d'emergència. Travessem el camí que va dels safarejos de Selva al monestir de Sant Pere de Roda pel Rec dels Gatiens i continuem per la pista principal. Quan comença a baixar, enfront hi ha el trencant que va a l'Horta d'en Cervera, mig enrunada (al topogràfic en díuen Mas Ferrer). Estem sota el castell de Sant Salvador de Verdera, inexpugnable des d'aquí (els fanals a la dreta, a la carena, força més avall, són del pàrquing inferior del monestir). D'aquí al Mas d'en Batlle hi havia camí, a l'altra banda de l'antiga vinya, a tocar les alzinesp. Està molt tapat per la vegetació però hi he arribat, pràcticament a cota (al mapa, Can Rahola). Aquí he perdut molt temps. M'ha guiat la filosofia "si tens clara la destinació, hi arribaràs". He passat pel mig de la finca, darrere el mas, i he baixat al camí que ens portaria als cellers Mas Estela, a la dreta, o cap al poble, que és on anem, a l'esquerra. He pogut gaudir dels engorjats aigües amunt de l'antic Molí del Salt de l'Aigua, avui que en raja força, i cap a la Plaça a fer un merescut vermut, passant per l'ombrívola i tranquil.la Font dels Lledoners, ja al poble. La classificació "moderada" no és pel desnivell o dificultat tècnica sinó pel tram feréstec de l'antic camí que gairebé s'ha deixat perdre, que demostra perquè d'aquest indret en diuen "la selva"... Ginestes, suros, pins, moltes flors, argelacs, estepa (banca i negra) negra i un castanyer... Plena natura amb gust a mar!