RUTA1. PASSEJADA PEL BOSC DEL PARADÍS

May 12, 2016
April 2015

•   4.8 5 Reviews

near La Llacuna, Catalunya (España)

Senzilla i agradable passejada pel sud de la Llacuna.
Sortim de la Plaça Major de la Llcauna (tingueu en compte que els caps de setmana no és permès d'aparcar-hi..) tot passant pel Portal d'En Garreta cap el Carrer de Cuitora. Passem per davant del Restaurant Ca l'Americano, lloc de "peregrinatge" gastronòmic de moltes persones...
Anem seguint el carrer, que es converteix en camí, passa per davant del camp de futbol i anem tirant encavant...
Quan portem tot jus un kilòmetre i la propina, arribem a la Font Cuitora. A la Font cuitora trobem una espectaculars exemplars d'àlbers (declarats d'interès comarcal el 1995) i podem omplir d'aigua. L'aigua de la Font Cuitora ha estat sempre molt apreciada per a coure llegums...
Un cop en reposat l'ombra una estoneta, reprenem el camí, tot remuntant la vall en direcció Sud.
Al cap d'uns 450 metres hem d'agafar un costerut corriol que surt per la nostra dreta; veurem uns senyals de color vermell als pins. Superats els primers metres de rampa ens trobem per un magnífic corriol que de seguida planeja entre els pins, fins que ens trobarem que el corriol gira cap a la dreta mentres veiem davant i a l'esquerra la cinglera de les Roques de la Crida.
Tornem a girar a la dreta i agafem un camí ample.
Si ens hi fixem veurem el trencall a l'esquerra de l'Avenc de Viumala. Podem fer-hi una ullada i aprofitar per descansar un xic.
Reprenem el camí, que va en direcció Nord, fa una giragonsa cap a l'esquerra (o sigui, al Sudoest) i al cap d'una estona torna a girar en direcció Nord (o sigui, a la dreta), que anirem seguint sempre recte fins a arribar a als dipòsits d'aigua (que tenen una forma curiosa).
Un cop aquí, agafem el Carrer dels Dipòsits, girem a la Dreta per Carrer de la Pujada de la Serra, fins arribar a un carreró de vianants que baixa avall. No té nom, però és el següent després del Carrer del Pujol. ens portarà de dret al Portal del Gavatx i al Marrer Major; si aneu a l'esquerra aneu a l'oficina de turisme, i si aneu a la dreta, a la Plaça Major (on casualment hi ha una pastisseria...)
Podeu aprofitar aquest moment per visitar la plaça porxada, fer un gotet per reposar forces o descobrir els carquinyolis de la Llacuna.

Agafem el corriol de la dreta

Arribada

Arribem a un camí ample

PictographCave Altitude 0 ft

Avenc del Viumala

PictographTree Altitude 2,411 ft

Bosc del Paradís

Trencall avenc

Trencall a la dreta (senyals vermells)

Tornem al camí ample

Seguim el camí de la dreta

Retorn al camí

Dipòsits d'Aigua

• Photo of Okitroki
    Okitroki Nov 6, 2017

Una caminata para hacer en familia

• Photo of lambert57
    lambert57 Aug 17, 2020

Ha sigut un verdader plaer seguir les teves indicacions; GRÀCIES

• Photo of Thorsempre
    Thorsempre Oct 26, 2020

Ruta circular que permet conèixer l'entorn boscós sota les roques de la Crida.

• Photo of IMMA - SOC NATURA
    IMMA - SOC NATURA Dec 18, 2021

En un matí de desembre esplèndid, hem tingut el plaer de fer aquesta ruta en silenci i a pas pausat, amb parades contemplatives del bell paratge. Sense paraules, pur èxtasi. Segons el meu parer és ruta candidata a ser declarada "itinerari forestal terapèutic" (o "bany de bosc") per la Generalitat, com altres que ja té senyalitzades (Riu, Poblet...). Malgrat els 5 graus i que és ruta obaga, ens hem abrigat bé i no hem passat fred durant l'hora i mitja que hem passejat pels boscos de la Llacuna.

• Photo of Juan Carlos I de Igualada
    Juan Carlos I de Igualada Oct 22, 2022

Realmente es la primera vez que hice una ruta como esta y la verdad que muy bien. Si quieres ir sólo o acompañado y quieres encontrar silencio y paz en el entorno de la naturaleza... esta ruta es la apropiada. Muy recomendable... repetiré otra vez pero por distintos senderos.