Ruta verda PN Serra Mariola

April 17, 2022
April 2022

near Agres, Valencia (España)

Ixint des del Convent d'Agres ascendim per una senda camí del Refugi del Montcabrer del CEAlcoi, allí mateix trobem la Cava de l'habitació.
A continuació baixem per una pista que ens conduix fins La Cava Gran, obligada visita per conèixer la indústria del gel de fa unes quantes dècades. Es pot accedir al seu interior i baixar fins la base on creix un teix.
Després desfariem el baixat per la pista fins arribar a la Refugi i descendim per la pista que duu a Agres.

Fent la ruta en sentit horari, fem els més de 450m de desnivell positiu de la ruta en 2,4 km.
És una pujada entre pins (P. Halepensis) amb carrasques (Q. Ilex) i algun peu de teix (T. Bacata), amb prou d'ombra durant tota la pujada.
Després la baixada és per una pista, ampla amb trams cimentats.

No entenc "l'entusiasme" de qui va decidir que la gran majoria de rutes dels PN del País Valencià vagen per pistes en compte de buscar itineraris que s'endinsen entre la vegetació on poder mostrar les diferents espècies vegetals que tenim.

Punt de vigilància al cim del Teix

Foto feta des de el Refugi del Montcabrer

PictographMonument Altitude 4,199 ft

PictographMonument Altitude 4,127 ft

PictographMonument Altitude 4,142 ft

La Cava Gran

Des de la baixada per la pista

Punt d'inici i final de la ruta