Ruta Torrent dels Abadals - Castellbell i el Vilar

Photo ofRuta Torrent dels Abadals - Castellbell i el Vilar Photo ofRuta Torrent dels Abadals - Castellbell i el Vilar Photo ofRuta Torrent dels Abadals - Castellbell i el Vilar

June 6, 2020
June 2020

•   4.7 2 Reviews

near Castellbell i el Vilar, Catalunya (España)

Aquesta és una ruta per recórrer el Torrent dels Abadals en sentit de pujada, un curt itinerari amb trams equipats però fàcils de superar. Els trams equipats consten de grapes i claus clavats a la roca, escales de fusta, alguna cadena i corda que faciliten la pujada per les roques. Sense aquestes instal·lacions seria impossible realitzar aquest recorregut.

Precaucions abans d'iniciar la ruta

• Aquest és un itinerari que recórrer tota la canal dels Abadals. No es recomana realitzar la ruta en dies on hagi plogut molt.

• Evitar realitzar el recorregut en solitari, ja que sempre hi ha la possibilitat de relliscar i caure

• No recomenable per a menors de 12 anys i/o persones amb vertigen, claustrofòbia.

• En la part inicial és necessari una llanterna

L'itinerari comença des del Pont Vell de Castellbell que travessa el riu Llobregat, i dóna la volta en sentit antihorari.
Un cop creuat el pont girarem cap a l'esquerre i seguirem el camí que va en paral·lel al riu fins a arribar a una granja. A la dreta de l'entrada de la granja hi ha un petit caminet que en dies de molta vegetació és difícil de veure, just a la dreta de les balles. El camí de seguida ens deixarà davant del cartell del Torrent dels Abadals, on comença l'aventura.

El primer serà creuar un túnel d'uns 100 metres de distància, completament a les fosques. És imprescindible portar una llanterna o frontal.

Després d'aquest tram ja només ens quedarà seguir el torrent pel lloc més evident. Si en algun moment sentiu que esteu pujant per corriols de terra de forma molt pronunciada és que no esteu en el camí correcte.
El torrent és molt clar per la quantitat de rocs i pedres que el caracteritzen.

Un cop a d'alt tenim dues opcions: o bé sortir cap al camí de terra de la dreta (camí més curt) o bé seguir recte per anar a buscar el turó del Pinsà i el turó del Marquès, on contemplarem vistes a tota la vall. En la part final també trobarem unes esqueles metàl·liques que seguirem fins a arribar altre cop al pont inicial.

PictographPhoto Altitude 476 ft

En dies de molta vegetació es pot fer difícil de trobar el camí, però s'amaga just a la dreta de l'entrada de la granja. En cap cas s'ha d'entrar a la granja.

PictographPhoto Altitude 479 ft

Curta i entretinguda

• Photo of desplugas84
    desplugas84 Apr 29, 2023

hem fet la ruta molt entretiguda gracias per compartirlaa