Ruta pel Vilar.

27 minutes
March 17, 2021
March 2021

near Castellbell i el Vilar, Catalunya (España)

Aquesta ruta es tracta de fer una volta pel carrer Vilar i veure alguns punts d’interès pel camí.

La ruta comença devant de l’era on hi ha aparcats els cotxes dels veïns i visitants del Vilar. Des de l’era anem rectes cap a l’esquerra, de seguida veiem el Mas del Puig.
Un cop arribem al Mas del Puig, donem la volta tornant per on hem vingut abans, i al arribar al punt de sortida, aquesta vegada baixem cap a l’era i anem cap al caminet que hi ha, arribant a un camp abaix del mirador de Montserrat. Caminem una mica més i trobem el següent punt d’interès, la figuera. Seguidament girem a la dreta pujant pel camí que hi ha al costat de la figuera, al arribar a dalt trobarem els dos següents punts d’interès.
Allà a dalt trobem l’església de Santa Maria del Vilar i al seu costat el mirador de Montserrat. A la plaça de l’església hi ha la Font de la Sardana, just al costat del banc de fusta que hi ha al mirador de Montserrat.
Finalment, baixem per un camí de pedres que hi ha al costat, tornant al punt de sortida.

És una ruta curta i fàcil per fer quan tens ganes de fer una volteta per prendre una mica l’aire.

PictographPhoto Altitude 712 ft

Mas del Puig és una masia del segle XIII, restaurada al 2005, situada a la Comarca del Bages, a 1 hora de Barcelona i la montaña de Montserrat. Disposa de 3 espais especialment dissenyats i equipats per reunions d’empresa, creació artística i celebracions. Ve gent de fora a passar uns dies aquí al poble i a admirar les vistes que tenim.

PictographPhoto Altitude 719 ft

Ara mateix no hi han figues però hi ha una època de l’any en que n’hi ha moltes. Aquest arbre ha estat aquí desde fa molt i tots els que passen per aquí saben quin és. Tots hem agafat alguna vegada una figa al passar devant de la figuera i trobo que és un lloc maco tenint en compte que és al bosc.

PictographPhoto Altitude 732 ft

Es va construir al segle XVIII. El seu estil arquitectònic és Barroc. El Vilar és documentat des del 1294, mentre que l'església és esmentada el 1047 i el 1057 amb el nom de Santa Mª de Castellbell, i el 1294 amb el de St. Mª del Vilario de Castellbell. Al 1859 es va fer definitivament parròquia i al 1793 va ser ampliada. És una església d'una única nau amb quatre capelles laterals. Està coberta amb totxo, reforçada per cinc arcs faixons que es recolzen sobre quatre pilastres. A la part superior hi ha 10 finestres tapiades. L'únic punt de llum que te és un ull de bou situat a la façana.

PictographPhoto Altitude 728 ft

A les portes de l’església de Santa Mª del Vilar es troba el mirador de Montserrat, un espai agradable per passar estona amb les persones que estimem, amb les vistes de la famosa muntanya de Montserrat.