Ruta Els Trulls del Deume

April 25, 2018

near Santa Bárbara, Catalunya (España)

El nostre recorregut comença en un tram urbà que s’inicia en la Plaça de la Independència.
Ens dirigim per l’Av. d’Europa i el Passeig de la Generalitat fins arribar a la Carretera de la Galera on trobem la Plaça de l’Alto, seguirem en línea recta el C. del Mossèn Joan Baptiste Sales fins arribar a la Plaça de bous, situada en el C. de la Llibertat, seguidament ens dirigirem darrere pel Camí de Potret, camí en el que podrem trobar diferentes finques de terra amb les seves casetes de camp pertanyents als habitants del poble.
Continuant la nostra ruta els camins ens duen fins el Barranc de Lledó, barranc que parteix el terme de Santa Bàrbara amb els veïns de Tortosa, deixant aquest a mà dreta i finques d’oliveres a l’esquerra, el camí ens duu fins un punt històric del nostre poble; Els Trulls del Deume.
Els trulls del Deume eren grans recipients que servien per recollir las desena part de les collites que les famílies que van colonitzar aquestes planes havien de pagar com a tributs en espècies. Daten del segle XVIII, problablement.
Un cop superats els Trulls del Deume, finalitzarem aquest tram de ruta en el Canal de Xerta-Sènia, el cual recorrerem al llarg de 3’5km, durant tot el camí borejarem el canal fins arribar al Camí de Lligalo de les Coves, amb una distancia de 2’2 km. Seguint les indicacions marcades en el camí, aquest ens durà fins la carretera que parteix Santa Bàrbara amb la Galera, per seguir l’itinerari creuarem aquesta carretera i entrarem al camí situat al seu davant.
Cal dir que durant aquest tram podrem canviar de ruta si en arribar a l’antic abocador municipal, decidim seguir la ruta de la Via Augusta, on tindrem una zona de pícnic per seure i descansar.
Ara, seguint en tot moment les indicacions en el camí, arribarem a la finca de l’Abogat on està el Mas de Foguet, aquí podrem seure a la taula situada sota l’ombra d’un arbre per descansar, menjar i reposar forçes.
Per finalitzar la ruta creuarem la carretera TP-3311 i seguirem el Camí de Foguet fins tornar a entrar en tram urbà, concretament en el C. de Godall el qual haurem de seguir direcció el C. de la Terra Alta fins arribar d’altre cop a la Plaça de la Independència on podrem donar per finalitzada la ruta.

El Barranc de Lledó

PictographRuins Altitude 0 ft

Els Trulls del Deume

PictographMonument Altitude 413 ft

PictographPicnic Altitude 358 ft

Antic Abocador

PictographPicnic Altitude 213 ft

Camp de cross i paintball