Ruta El Roc de la Guàrdia (Roc Gros)

Photo ofRuta El Roc de la Guàrdia (Roc Gros) Photo ofRuta El Roc de la Guàrdia (Roc Gros) Photo ofRuta El Roc de la Guàrdia (Roc Gros)

February 7, 2020
February 2020

near Centelles, Catalunya (España)

Es una ruta facil per fer i que es pot fer caminant i corrent, el cami que vam fer es difícil de ferla amb bici o altres coses tot comença al nostre institut el Pere Barnils i anem per varis llocs que trobem: roques caigudes on abans hi havia mar interior fòssils de petxines xaragalls que ha fet l'aigua salvatge, veta de calcita també vam veure una cosa que ens va sorprendre molt que vam trobar la roca que es diu Marga que li vam ficar àcid clorhídric i va sortir bombolles es un excursió per ferla amb amics i sol es facil de fer i us he deixat la ruta penjada.Van ser 8,50 kilòmetres, desnivell baixant i pujant son de: 288 metres,Altitud màxima: 897 metres i la minima: 538 metres Dificultad: Moderada i el temps de moviment es de 2 hores 27 minuts i temps total: 5 hores 43 minuts (anada i tornada)

Tarreny erosionat amb les aigues salvatges i els xaragalls (aigues superficials)

En els forats petits si fiquen abelles i insectes

Es el mirador que pots veure diferents pobles com: Vic, Hostalets de Balenya, Tona, Centelles, Taradell...

L'aigua filtra i va per aquells forat que hi han i moltres escerdes

Aquest mineral prové de on estava dissolt l'aigua i sha anat sedimentan