Ruta dels miradors del Parc Natural del Delta del Llobregat.

Photo ofRuta dels miradors del Parc Natural del Delta del Llobregat. Photo ofRuta dels miradors del Parc Natural del Delta del Llobregat. Photo ofRuta dels miradors del Parc Natural del Delta del Llobregat.

-91 ft
January 16, 2022
January 2022

near El Prat de Llobregat, Catalunya (España)

És tracta d'una ruta facilíssima i ideal per fer amb els més petits de la casa (fins i tot si encara van en un cotxet amb rodes) perquè a banda de no ser massa llarga, no té gens de desnivell: no hi ha cap pujada ni baixada en tot el trajecte més enllà dels graons que cal pujar i baixar per accedir els miradors.

D'altra banda, el camí no té pèrdua. Està molt ben senyalitzat i, a més, els camins són prou amples i estan ben marcats. Sí més no, sí que és cert que pot resultar útil anar seguint la ruta per tal de garantir que no ens deixem de banda o ens passem de llarg algun dels miradors o algun dels indrets ideals per veure-hi animals.

Nosaltres hem fet la ruta tot passejant tranquil·lament amb dos nens de 5 i 8 anys que no han tingut cap problema per fer-la. Val la pena prendre-se-la amb calma (ja sigui amb infants o sense) per poder anar gaudint de tota la vegetació, la contemplació de la grandària del riu Llobregat, la recerca d'aus, i sobretot, i especialment si s'hi va amb criatures, per trobar-hi les cabres, les ovelles i els cavalls. Sens dubte paga la pena portar prismàtics o binocles en cas de tenir-ne!

En alguns punts de l'itinerari els avions que estan a punt d'aterrar a l'aeroport del Prat ens passen just per damunt i ben a prop i també poden esdevenir un al·licient (gens natural ni ecològic, però) a la ruta.

Algunes motivacions per fer la ruta amb els més petits:
- Recerca de les torres de guaita (miradors). Quantes en trobarem? Podrem pujar al capdamunt de totes?
- Anem a veure si som capaços de trobar animals.
- Fer una bona foto en la que aparegui un avió.
- Competició de quants avions d'un determinat color passen: si trio el color groc, guanyo un punt cada cop que ens sobrevola un avió en el que predomina el groc (a banda del blanc, com els de Vueling).
- Els insectes, viuen en hotels?
- Passarem per una passarel·la de fusta ben llarga.
- Veure aus ben amagats des d'una caseta de fusta. Quines aus coincideixen amb les del panell informatiu?

PictographCar park Altitude 227 ft

Pàrquing de Cal Tet.

Entre setmana és gratuït, però els dies festius i durant l'estiu és de pagament: 2 € per cada hora fins a un màxim de 12 € (encara que es pot deixar el cotxe aparcat durant 12 hores). Els cotxes amb l'etiqueta de 0 Emissions de la DGT no paguen (convé, igualment, activar l'aplicació Smou per evitar multes). Allà, a més de dos parcs infantils, també hi ha font i una petita zona de pícnic.

PictographPanorama Altitude 3 ft

Tant des del pàrquing de Cal Tet com, tot just al costat (però en sentit contrari al que anirem en la ruta), es poden veure els avions que estan a punt d'aterrar a l'aeroport.

PictographPhoto Altitude 157 ft

Masia de Cal Nani

Punt d'informació

En aquest punt cal registrar la visita. Només demanen el nombre de persones que hi entraran i lliuren un paperet que cal retornar a la sortida. D'aquesta manera hi realitzen un control d'aforament. A banda d'això, en aquest punt també hi ha lloc per deixar-hi bicicletes (no s'hi pot circular per dins), unes taules de pícnic i una font.

PictographBirding spot Altitude 152 ft

Primer mirador, i l'únic amb estructura de maons i ferro.

PictographPanorama Altitude 165 ft

PictographLake Altitude 200 ft

Bassa de Cal Bitxot

Ens queda a la dreta en el primer tram del nostre recorregut.

PictographBirding spot Altitude 194 ft

Mirador de Cal Malet

Segon mirador.

PictographPhoto Altitude 1 ft

Al llarg d'aquest primer tram hi ha dues possibilitats de fer un itinerari alternatiu molt fàcil. Es tracta d'un caminet més estret que transcorre paral·lel al camí principal. Té algun interès: és més ombrívol (agraït quan fa sol i calor), està més a prop del riu Llobregat, no és tan recte, i sobretot no està tan transitat.

PictographIntersection Altitude 208 ft

L'itinerari alternatiu s'acaba i ens incorporem, girant a l'esquerra, al camí principal.

PictographFauna Altitude 197 ft

Cabres

Es poden trobar aquí o allà...

PictographBirding spot Altitude 25 ft

Mirador de la Desembocadura

És el mirador que està situat més al sud i permet veure la desembocadura del Llobregat. Antigament es podia seguir el camí, que porta fins a la Platja de Ca l'Arana i des d'allà anar caminant fins als Carrabiners i al Semàfor. Fa molts anys que aquests espais estan protegits. Com que el camí no té continuació, ens toca de fer mitja volta un petit tram fins que arribarem al trencall que ens permetrà fer una ruta circular.

PictographIntersection Altitude 141 ft

D'aquesta manera evitem tornar per on hem vingut i fem una ruta circular pel Parc Natural.

PictographBirding spot Altitude 143 ft

Mirador de Cal Beitas.

És un dels miradors menys utilitzat. Ens permet una visió des del nord de l'Estany de Ca l'Arana.

PictographFlora Altitude 123 ft

Pineda de Ca l'Arana

L'itinerari ens depara aquesta sorpresa: una pineda enmig dels aiguamolls. Un tram de camí que sol ser més ombrívol i ideal per parar a fer un mos: disposa de bancs i papereres.

PictographBirding spot Altitude 120 ft

Aguait de Cal Tet

Juntament amb l'Aguait del Sabogal, es tracta del millor lloc per observar-hi les aus (i els altres animals dels aiguamolls).

PictographIntersection Altitude 138 ft

Trenquem a l'esquerra pel pontet de fusta.

Per tal de recuperar el camí de l'itinerari.

PictographBridge Altitude 163 ft

PictographIntersection Altitude 127 ft

Per arribar a l'Aguait de Sabogal cal que ens desviem (només una miqueta) de l'itinerari circular per aquesta llarga passarel·la de fusta.

PictographBirding spot Altitude 147 ft

Aguait de Sabogal

Juntament amb l'Aguait de Cal Tet que hem vist abans, tal vegada es tracti de l'indret més privilegiat per veure-hi les aus dels aiguamolls. També hi té un panell informatiu amb els tipus d'aus que s'hi poden veure, el seu nom comú i el seu nom científic.

PictographPhoto Altitude 152 ft

Tornem cap al camí principal per la passarel·la, que té dues finalitats: en primer lloc protegir la flora i, en segon lloc, permetre el pas fins a l'aguait també en èpoques en què l'aiguamoll té més aigua.

PictographIntersection Altitude 148 ft

Girem a l'esquerra per continuar l'itinerari circular. Està ben senyalitzat.

PictographIntersection Altitude 138 ft

Per fer l'itinerari circular per tot el Parc Natural hem de girar a l'esquerra. Caminant cap a l'altra banda arribaríem novament al mirador de Cal Malet.

PictographBirding spot Altitude 167 ft

En aquest petit aguait, i també just a la dreta d'aquest, allà on hi havia l'encreuament dels dos camins, hi ha un dels llocs ideals on trobar els cavalls que pasturen lliures pels aiguamolls. Però no sempre hi són!

PictographIntersection Altitude 154 ft

Novament deixem un moment el camí per apropar-nos al Mirador de la Fillola de les Quatre Hores.

PictographBirding spot Altitude 146 ft
Photo ofMirador de la Fillola de les Quatre Hores Photo ofMirador de la Fillola de les Quatre Hores Photo ofMirador de la Fillola de les Quatre Hores

Mirador de la Fillola de les Quatre Hores

Des d'aquest mirador s'hi pot veure un ramat d'ovelles. Val la pena haver-se apropat fins aquí, especialment si es camina amb criatures.

PictographFauna Altitude 132 ft

Fauna

No és l'únic que hi ha al Parc Natural, encara que aquest és més gran, es troba en una posició més visible i, a més, té un cartell informatiu sobre la seva utilitat.

PictographPanorama Altitude 142 ft

En aquest tram del camí, que és el menys arrecerat de tot el trajecte, tenim unes vistes espectaculars d'una gran part dels aiguamolls. També són un bon indret per trobar-hi les cabres i els cavalls.

PictographBirding spot Altitude 142 ft

Petit aguait

PictographFountain Altitude 163 ft

Ens trobem de nou a l'entrada del Parc Natural i aquí podem refrescar-nos una mica abans de fer via cap al cotxe.

PictographPicnic Altitude 150 ft

Zona de pícnic amb font.

Novament a la zona d'aparcament de Cal Tet, hi trobem unes petites taules de pedra ideals per a fer un mos. També hi ha una font i, tot just al costat, un petit parc infantil. A l'altra banda de l'aparcament hi ha un altre parc infantil.