Ruta dels Gorgs Sta Pau (escurçada)

June 20, 2019
June 2019

near Santa Pau, Catalunya (España)

La Ruta dels Gorgs és una excursió senzilla d'unes 2h que surt del costat de la Plaça Major de Sta Pau i fa una ruta circular. En alguns moments el camí es desvia d'aquesta ruta circular per arribar a un dels gorgs i cal refer el camí per tornar a emprendre la ruta circular (tot ben senyalitzat). Aquests són alguns dels talls on he escurçat l'excursió ja que anava amb la gossa recent operada.
Jo recomano aparcar a l'aparcament de darrera l'oficina de turisme, que toca a la carretera principal i es veu amb facilitat (queda al costat de carretera oposat al centre històric). Des d'allà només caldrà que caminant creuem la carretera i fem 5 min fins a la sortida oficial de la Ruta (just al costat de la Plaça Major).
També he modificat la tornada lleugerament per tal d'arribar més directament a l'aparcament.
Ruta perfecte per fer amb mainada, molt senzilla (la única mínima complicació pot ser baixar i creuar el rierol però amb ajuda, no hi hauria d'haver cap problema). També xula per fer amb gossos tot i que en alguns trams es passa a prop de la carretera (de fet la creuem al començament i a la meitat de l'excursió) i es passa per alguns masos i camps amb bestiar (valles electrificades).
Tot i estar a tocar del poble dóna sensació d'estar aïllat, el camí passa molta estona pel costat del riu, fent gorgues on et pots banyar (algunes amb més facilitat que altres) però com a mínim et pots refrescar els peus.
Recomano fer servir el mapa només per ubicar-se i anar seguint els panells verticals, es pot anar decidint així si es vol fer la ruta més curta o més llarga. O fins i tot per mainada no fer-la circular sinó anar fins a una o dos gorgues i tornar pel mateix camí.